Стадії формування оперантного рефлексу у щурів

Автор(и)

  • O. V. Vlasenko

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XIX.1.73.2015.7

Ключові слова:

оперантний рефлекс, стадії навчання, щури

Анотація

У 10 інтактних щурів лінії Вістар в оригінальній камері проведено вироблення оперантного їжодобувного рефлексу. Аналіз параметрів рухів запропонували проводити за інтегративним показником – індексом успішності захоплення харчової кульки. Встановлено, що процес формування моторної навички відбувається у три стадії – початкову (із 1-ї до 5-ї доби), перехідну (із 6-ї до 8-ї доби) та досконалої навички (із 9-ї доби). Запропоновано для подальших досліджень звертати увагу на результати у „вузлові” періоди - на 1-шу, 5-
ту, 8-му та 14-ту добу експерименту.

Посилання

Moroz VM, Yoltukhovs'kyi MV, Vlasenko OV. Osoblyvosti formuvannia parametriv yizhodobuvnykh rukhiv schuriv v umovakh vil'noi povedinky [Features of formation parameters extraction meal motions rats in conditions of free behavior]. Visn. Vinnyts. nats. med. un-tu. 2010;4(1):1-4. (in Ukrainian).

Lukashkova IL, Kuleshova AA. Biomekhanicheskie zakonomernosti sistemno-strukturnoy organizatsii vrashchatel'nykh dvizheniy sportsmena v usloviyakh opory [Biomechanical regularities of the system-structural organization of the athlete's rotational movements in conditions of support]. Vektor nauki TGU. 2012;2:180-84. (in Russian).

Pavlova OG. Formirovanie novykh dvigatel'nykh koordinatsiy [Formation of new motor coordination] [dissertation]. Moskow; 2010. 186 p. (in Russian).

Frolov EV. Formirovanie tochnosti dvizheniy u budushchikh tokarey-stanochnikov v protsesse fizicheskogo vospitaniya [Formation of accuracy of movements in future turners-machinists in the process of physical education] [avtoreferat]. Naberezhnye Chelny; 2008. 18 p. (in Russian).

Hogg TM. A Neurophysiologocal correlates of motor skill learning: reorganization of movement representations within motor cortex: Thesis Submitted to the School of Graduate Studies of the University of Lethbridge in Partial Fulfillment for Requirements for the Degree Master of science. Lethbridge (Canada); 2002. 106 p.

Francis J, Song W. Neuroplasticity of the sensorimotor cortex during learning. Neural Plasticity. 2011;25(1):1-11.

Kleim JA, Jones TA. Principles of experiencedependent neural plasticity: implications for rehabilitation after brain damage. J. of Speech, Language, and Hearing Research. 2008;51(1):S225-39.

Tzvi E, Munte TF, Kramer UM. Delineating the cortico-striatal-cerebellar network in implicit motor sequence learning. Neuroimage. 2014;94:222-30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-02-26

Номер

Розділ

ОРИГІНАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ