Використання засобів інтерактивних технологій у пізнавальній діяльності студентів при вивченні дисципліни «Медична біологія»

Автор(и)

  • O. M. Zahrychuk
  • I. B. Pryvrotska
  • L. Ya. Fedoniuk

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.28

Ключові слова:

інтерактивні методи, пізнавальна діяльність, колективно-групове навчання, професійно-дослідницька діяльність

Анотація

Мета роботи — огляд та вивчення ефективності формування особистісних, професійних якостей, необхідних знань, умінь і навичок у студентів-медиків засобами інтерактивних методик при вивченні дисципліни «Медична біологія».

Матеріал і методи. Впровадження у навчальний процес методів інтерактивного навчання для поглиблення знань, умінь, практичних навичок, професійних орієнтацій та оволодіння навичками навчально-дослідницької діяльності у процесі викладання дисципліни «Медична біологія» на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського.

Результати. У статті розкрито особливості застосування новітніх педагогічних технологій, які забезпечують оптимізацію навчального процесу у вищих медичних закладах освіти. Інтерактивні технології навчання виступають одними з інновацій у галузі освіти, які базуються на особистісно-орієнтованому підході до студентів та спрямованих на розвиток не лише їхньої пізнавальної діяльності, але й на вміння мислити й швидко реагувати, покращуючи комунікаційні навички. Завдяки використанню інтерактивних методів та технологій на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського не лише змінюється роль викладача, а й студент стає повноправним учасником навчально-пізнавального процесу. Коротку характеристику інтерактивних методів проілюстровано конкретними прикладами з досвіду викладання викладачами навчальної дисципліни «Медична біологія».

Висновки. Кожен із методів інтерактивних технологій дієвий та ефективний лише за умови доречного використання. У процесі викладання дисципліни «Медична біологія» зазначені методи дозволяють не лише інтегрувати та поглибити знання першокурсників, але і забезпечують належний рівень засвоєння ними змістових елементів: знань, умінь, професійних орієнтацій, досвіду навчально-дослідницької діяльності тощо. Це сприяє підвищенню якості навчання та не дає можливості нівелювати традиційні засоби навчання, а також визначальну роль викладача в освітньому процесі.

Посилання

Karpets' MV. Interaktyvni tekhnolohii do orhanizatsii praktychnykh zaniat' z dystsypliny «Biolohichna ta bioorhanichna khimiia» [Interactive technologies for the organization of practical classes in the discipline "Biological and Bioorganic Chemistry"]. Visnyk problem biolohii i medytsyny. 2016;4(2):143-6. (in Ukrainian).

Bystrova YuV. Innovatsiini metody navchannia u vyschii shkoli Ukrainy [Innovative teaching methods in higher education in Ukraine]. Pravo ta innovatsiine suspil'stvo. 2015;1:27-33. (in Ukrainian).

Ustymenko YuS. Interaktyvni tekhnolohii yak zasoby pidhotovky studentiv vyschykh medychnykh navchal'nykh zakladiv do profesiinoi vzaiemodii [Interactive technologies as a means of preparing students of higher medical educational institutions for professional interaction]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschii i zahal'noosvitnii shkolakh. 2015;45:505-12. (in Ukrainian).

Koshechko N. Innovatsiini osvitni tekhnolohii navchannia ta vykladannia u vyschii shkoli [Innovative educational technologies of teaching and learning in higher education]. Pedahohika. 2015;1:35-7. (in Ukrainian).

Ohiienko OI, editors. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kiev; 2015. 314 p. (in Ukrainian).

Kobiuk YuM, editors. Pidhotovka maibutn'oho vchytelia do zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii u profesiinii diial'nosti [Preparing future teachers for the use of interactive technologies in professional activities]. Kiev; 2016. 32 p. (in Ukrainian).

Orlyk OV. Keis-metod i osoblyvosti yoho zastosuvannia pry pidhotovtsi fakhivtsiv u VNZ. Teoriia ta metodyka navchannia fundamental'nykh dystsyplin u vyschii shkoli [Case method and features of its application in the training of specialists in higher education. Theory and methods of teaching fundamental disciplines in higher education]. Coll. Science. wash. Krivoy Rog: Vydavnychyi viddil NMetAU; 2012. 128-35 p. (in Ukrainian).

Pishak VP, Zakharchuk OI, Kryvchans'ka MI. Z dosvidu zastosuvannia keis-metodu ta proaktyvnoi prezentatsii pry chytanni lektsiinoho material [From the experience of applying the case method and proactive presentation when reading lecture material]. Medychna osvita. 2013;1:16-20. (in Ukrainian).

Demchyns'kyi OV. Interaktyvni metody vykladannia [Interactive teaching methods]. Practical advice for judges – teachers. Kiev: FOP; 2017. 64 p. (in Ukrainian).

Telemukha SB. Metod proektiv yak novitnia metodyka realizatsii navchal'noho protsesu [The method of projects as the newest technique of realization of educational process]. Visnyk VDNZU «Ukrains'ka medychna stomatolohichna akademiia». 2013;13(1):320-23. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ