Кейс-метод як ефективний інструмент професіонально-орієнтованого навчання у закладах вищої медичної освіти
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.31Ключові слова:
кейс-метод, інноваційні освітні технології, компетентнісний підхід, медична освітаАнотація
На сучасному етапі соціально-економічного розвитку України орієнтація на входження до європейського освітнього простору, сучасні процеси соціально-економічного розвитку зумовлюють необхідність теоретичного осмислення та якісного оновлення системи професійної підготовки лікаря в закладах вищої медичної освіти, а навчальний процес вимагає подальшого удосконалення.
Мета роботи — підвищення ефективності навчального процесу та створення вміння під професійним кутом зору, сприймати, самостійно осмислювати будь-яку наочну, вербальну інформацію, ухвалювати власні обґрунтовані рішення, визначати оптимальні шляхи реалізації цього рішення.
Матеріал і методи. Останніми роками модернізація української медичної освіти орієнтована на пошук нових, ефективних методів навчання. На основі проведеного контент-аналізу ключового поняття дослідження з’ясовано, що кейс-метод являє собою не просто реалістичний опис подій, а єдиний інформаційний комплекс, що дозволяє зрозуміти ситуацію.
Результати. Нові освітні стандарти вищої медичної освіти сфокусовані на реалізації компетентнісного підходу в підготовці майбутніх лікарів. Викладачі повинні орієнтуватися на особисту і професійну індивідуальність кожного студента, використовувати в процесі навчання диференційований підхід, інтерактивні форми і методи навчання. Для реалізації цієї мети викладач повинен навчитися розробляти сценарій практичних занять, віддаючи перевагу сучасним активним та інтерактивним методам та технологіям, серед яких — кейс-метод. Впровадження у навчальний процес кейс-технологій сприяє формуванню у студентів навичок здійснювати компетентні і конструктивні дії під час проведення ефективної і безпечної фармакотерапії. Важлива роль відводиться розкриттю сутності та основної ідеї кейс-методу, визначенню переваг та недоліків при застосуванні даного методу в навчанні студентів вищого медичного навчального закладу. Здійснена класифікація кейс-методу, визначено орієнтовний алгоритм роботи викладача та студента над кейсом.
Висновки. Застосування кейс-методу при вивченні студентами медичного факультету дисциплін «Фармакологія» і «Побічна дія ліків» дозволяє підвищити якість засвоєння цих дисциплін, удосконалити застосування теоретичних знань про лікарські засоби та їх побічну дію, а також забезпечує розвиток особистості майбутніх лікарів, їх професійних якостей та клінічного мислення.
Посилання
Al'chuk OI, Voloschuk NI, Lozyns'ka LF. Formuvannia profesional'nykh kompetentsii u maibutnikh likariv u systemi novitnikh tekhnolohii [Formation of professional competencies in future doctors in the system of the latest technologies]. Medychna osvita. 2016;1:5-7. (in Ukrainian).
Koval'chuk LIa. Novitni shliakhy vdoskonalennia pidhotovky fakhivtsiv u Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevs'koho [New ways of improving the training of specialists at the I.Ya. Ternopil State Medical University Gorbachevsky]. Medychna osvita. 2010;2:27-30. (in Ukrainian).
Sukharnikov MIu. Kontseptual'ni pidstavy rozrobky i vprovadzhennia natsional'noi ramky (akademichnykh) kvalifikatsii Ukrainy [Conceptual grounds for the development and implementation of the national (academic) qualifications framework of Ukraine]. Vyscha shkola. 2012;3:16-38. (in Ukrainian).
Аnuradha J, Mayank T. Innovations in pharmacology teaching. Int J Pharm Beomed Res. 2010;1(2):62-4.
Crosier D, Parveva T. The Bologna Process: Its impact on higher education development in Europe and beyond, Fundamentals of Educational Planning: Paris: UNESCO; 2013. 97 p.
Pearce J, Robinson RB. Cases in Strategic Management.Burr Ridge, Illinois. Boston, Massachusetts. Sydney, Australia; 2009. 935 p.
Haddouchane Z, Bakkali S, Ajana S, Gassemi K. The application of the competency-based approach to assess the training and employment adequacy problem. Intern J Education. 2017;5(1):47-53.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 I. B. Samura, O. V. Tyhonovsky
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).