Вплив тайм-менеджменту на ефективність роботи викладача

Автор(и)

  • О. Михалойко канд. мед. наук, доц. кафедри неврології та нейрохірургії ІФНМУ, м. Івано-Франківськ, Ukraine
  • В. Гриб д-р мед. наук, професор, завідувач кафедри неврології та нейрохірургії ІФНМУ, м. Івано-Франківськ, Ukraine
  • М. Купновицька- Сабадош канд. мед. наук, доц. кафедри неврології та нейрохірургії ІФНМУ, м. Івано-Франківськ, Ukraine
  • І. Михалойко канд. мед. наук, доц. кафедри хірургії стоматологічного факультету ІФНМУ, м. Івано-Франківськ, Ukraine
  • І.С. Михалойко канд. мед. наук, доц. кафедри внутрішньої медицини № 1, клінічної імунології та алергології ІФНМУ, м. Івано-Франківськ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXVI.1.101.2022.12

Ключові слова:

планування; організація; тайм-менеджмент; час; викладач

Анотація

Актуальність. Проблема раціонального використання часу в роботі викладача є досить актуальною, оскільки темп життя в сучасних реаліях асоціюється із перезавантаженістю, високими вимогами та постійним дефіцитом часу, що негативно позначається на продуктивності та якості робочого процесу.

Мета роботи – проаналізувати дані літератури щодо методик та законів тайм-менеджменту, що допоможуть оптимізувати роботу викладача.

Методи дослідження – моніторинг наукової літератури, що стосується раціонального розподілу часу.

Результати дослідження. Узагальнено принципи економії часу, конкретизовано важливість визначення мети; правильності визначення пріоритетності завдань; акцентовано увагу на виявленні та усуненні «крадіїв часу»; доведено важливість проведення контролю виконання поставлених задач.

Виснoвки. Основним у ефективній організації часу викладача є послідовність етапів планування, цілепокладання, ухвалення рішень, реалізації планів та контроль за їх виконанням. Набуття навичок тайм-менеджменту призводить до формування свідомого самоконтролю, зібраності, рішучості, дисциплінованості, що зумовлюють підвищення ефективності роботи.

Посилання

Kolesov OS, Vats'kivs'ka AV. Taim-menedzhment – upravlinnia chasom [Time management - time management]. Collection of scientific works of VNA. 2011;3(2):61-9. (in Ukrainian).

Limonchelli T. Taym-menedzhment dlya sistemnykh administratorov [Time management for system administrators]. Moscow: Simvol; 2015. 240 р. (in Russian).

Rudenko OM. Treninh dlia vchyteliv «Moi 24 hodyny» [Training for teachers "My 24 hours"]. School psychologist. 2011;29:17-21 (in Ukrainian).

Marchenko N. 15 pravyl vidmovy: yak skazaty «ni!» vvichlyvo [15 rules of refusal: how to say "no!" politely]. Shkil'nyi svit. 2017;1:20-1. (in Ukrainian).

Mrochkovskiy N, Tolkachev A. Ekstremal'nyy taym-menedzhment [Extreme time management]. Moscow: Al'pina Pablisher; 2016. 210 р. (in Russian).

Skibits'ka LI. Taim-menedzhment: navch. posib. dlia stud. ekon. Vyshiv [Time management: textbook. way. for students. econ. Universities]. Kyiv: Kondor; 2009. 528 р. (in Ukrainian).

Strelkova LV, Makusheva YuA. Taym-menedzhment. Uchebnoe posobie [Time management. Tutorial]. Moscow: Yuniti; 2018. 352 р. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-09

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ