Впровадження елементів кредитно-модульної системи у підготовку лікарів-інтернів до ЛІІ «Крок-3. Загальна лікарська підготовка»

Автор(и)

  • V. S. Khilchevska
  • L. V. Koliubakina

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XVIII.2.70.2014.120

Ключові слова:

інтернатура, тестовий контроль, модуль «Невідкладні стани»

Анотація

У статті показано, що ефективність підготовки лікарів-інтернів до державного тестового ліцензійного іспиту визначається якістю навчання на профільній кафедрі з використанням елементів кредитно-модульної системи в інтернатурі.

Посилання

Koloskova OK. Experience of continuous postgraduate training at the Department of Pediatrics and Pediatric Infectious Diseases. In: materials teaching conference "Current issues of higher medical and pharmaceutical education: experience, problems, innovation and modern technology». Chernivtsi; 2012. (in Ukrainian).

Nagornaya NV, Limarenko MP, Baeshko GI. On the experience of optimization of training pediatricians internship. Zdorov'e rebenka. 2008;3:122-7. (in Russian).

Bezrukov LA, Koloskova EK, Mikalyuk LV. Education interns pediatricians as a managed process. Donets'k; 2008. 235 p. (in Russian).

A typical curriculum and program specialization (internship) graduates in higher educational institutions III-IV accreditation in specialty “Pediatrics”. Kyiv; 2011. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-02

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ