Адаптативні можливості серцево-судинної системи організму студентів у процесі навчання у вищому навчальному закладі

Автор(и)

  • Ye. O. Glazkov

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XVII.2.66.2013.56

Ключові слова:

адаптація, студенти, навчання, серцево-судинна система

Анотація

У статті подано результати дослідження показників гемодинаміки та їх зміни в процесі адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі. Визначені адаптаційні можливості серцево-судинної системи та рівень фізичного стану організму студентів першого року навчання. Дана оцінка фізичної працездатності з визначенням індексу рівня загальної фізичної працездатності організму. За результатами дослідження встановлено певні зміни показників, які характеризували функціональний стан та адаптаційні можливості серцево-судинної системи організму студентів. Визначені суттєві відмінності в гемодинамічних показниках при порушенні адаптації студентів у процесі навчання.

Посилання

Agadzhanyan NA, Baevskiy RM, Berseneva AP. Problemy adaptatsii i uchenie o zdorov'e [Adaptation problems and health teaching]. Moskow: RUDN; 2006. 283 p. (in Russian).

Baevskiy RM, Ivanov GG. Variabel'nost' serdechnogo ritma: teoreticheskie aspekty i vozmozhnosti klinicheskogo primeneniya [Heart rate variability: theoretical aspects and possibilities of clinical applications]. Moscow: Meditsina; 2000. 295 p. (in Russian).

Bitko SN, Okipnyak VG. Osobennosti adaptatsii k fizicheskoy nagruzke u basketbolistov pri prolongirovannom vozdeystvii efirnogo masla lavandy (EML) [Features of adaptation to physical basketball players with prolonged exposure to lavender essential oil (EML)]. Materialy Mezhdunar. nauch.-prakt. konferentsii [«Olimpiyskiy sport, fizicheskaya kul'tura, zdorov'e natsii v sovremennykh usloviyakh»], (Lugansk, 11-13 maya 2004 g.). Lugansk; 2004. 231-35 p. (in Russian).

Vysochin YuV, Denisenko YuP. Sovremennye predstavleniya o fiziologicheskikh mekhanizmakh srochnoy adaptatsii organizma sportsmenov k vozdeystviyam fizicheskikh nagruzok [Modern ideas about the physiological mechanisms of urgent adaptation of the body athletes to the effects of physical activity]. Teoriya i praktika fizicheskoy kul'tury. 2002;7:2-6. (in Russian).

Volkov NI. Zakonomernosti razvitiya biokhimicheskoy adaptatsii i printsipy [Patterns of development of biochemical adaptation and principles]. Kiev: Olimpiyskaya literatura; 2000. 430 p. (in Russian).

Ermolaev OYu. Matematicheskaya statistika dlya psikhologov [Mathematical statistics for psychologists]. 2nd ed. Moscow: Moskovskiy psikhologo-sotsial'nyy institute Flinta; 2003. 336 p. (in Russian).

Minvaleeva RS. Vegetativnyy indeks kerdo: indeks dlya otsenki vegetativnogo tonusa, vychislyaemyy iz dannykh krovoobrashcheniya [Vegetative index Kerdo: index for the assessment of vegetative tonus, calculated from blood circulation data]. Sportivnaya meditsina. 2009;1-2:33-4. (in Russian).

Monakhova LYu. Adaptatsiya studentov k protsessu obucheniya v vysshey shkole [Adaptation of students to the process of learning in higher education]. Sovremennye adaptivnye sistemy obrazovaniya vzroslykh. In-t obrazovaniya vzroslykh. SPb.; 2002. 126-30 p. (in Russian).

Medvedev VI. Adaptatsiya cheloveka [Human Adaptation]. SPb.: Institut mozga cheloveka RAN; 2003. 584 p. (in Russian).

Khudolii OM. Zahal'ni osnovy teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia [General Fundamentals of Theory and Methodology of Physical Education]. Kharkiv: OVS; 2007. 186 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-05-02

Номер

Розділ

ОРИГІНАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ