Проблеми дистанційного викладання хірургічної дисципліни серед україномовних та англомовних студентів в умовах пандемії COVID-19

Автор(и)

  • Я. Кулачек канд.мед.наук, доц. кафедри хірургії №2 Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • А. Іфтодій д-р мед.наук, проф., завідувач кафедри хірургії №2 Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • І. Козловська канд.мед.наук, доц. кафедри хірургії №2 Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • В. Кулачек канд.мед.наук, доц. кафедри внутрішньої медицини та інфекційних хвороб Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • І. Руснак канд.мед.наук, доц. кафедри внутрішньої медицини, фізичної реабілітації та спортивної медицини Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • Д. Андрійчук канд.мед.наук, доц. кафедри педіатрії та медичної генетики Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.4.96.2020.114

Ключові слова:

дистанційне навчання; хірургічна дисципліна; проблеми викладання

Анотація

Проаналізувати особливості викладання хірургічної дисципліни у вітчизняних та англомовних студентів медичних факультетів V курсу.
Матеріал і методи. В аналізі взяли участь 10 груп медичних факультетів №1, №2 та №3. Загальна кількість студентів, що були прийнята до аналізу роботи, становила 125, з них україномовних – 76 (60,8%), англомовних – 49 (39,2%).
Результати. У результаті проведеного аналізу виявлено кращу та швидшу адаптацію студентської спільноти до дистанційної форми навчання порівняно з викладачами. У зв’язку із тим, що хірургія є клінічною дисципліною і практично орієнтованою, це вимагає застосовувати значний за обсягом і кількістю мультимедійний матеріал та якісний фотоконтент. Враховуючи, що кафедра хірургії №2 веде активну лікувально-діагностичну роботу, наявність мультимедійного матеріалу, фотоматеріалу клінічних
випадків у динаміці та інший тематичний контент, не створило труднощів для переходу на дистанційну форму навчання і дозволило кафедрі швидко адаптуватись до складних умов навчального процесу. У той же час, при демонстрації студентам відеоматеріалів із коментарем викладача можна було помітити, що частина студентів (32%) не слідкувала за демонстрацією матеріалу.
Висновки. Безперечною перевагою дистанційної форми навчання є те, що навчальний процес може тривати, незважаючи ні на які виклики сьогодення. Викладачі та студенти можуть у режимі реального часу взаємодіяти і вирішувати завдання тематичного плану. Але залишається величезний недолік даної форми навчання – це неможливість об’єктивно оцінити рівень знань та вмінь студента в обставинах використання студентами сторонніх джерел та заборонених шляхів відповідати на запитання.

Посилання

Postanova KMU «Pro zapobihannya poshyrennyu na terytoriyi Ukrayiny hostroyi respiratornoyi khvoroby COVID-19, sprychynenoyi koronavirusom SARS-CoV-2» vid 11.03.2020 r. №211 ["On prevention of the spread on the territory of Ukraine of acute respiratory disease COVID-19 caused by coronavirus SARS-CoV-2"]. Ofitsiynyy visnyk Ukrayiny vid 24.03.2020. № 23. 296 p. stattya 896, kod akta 98475/2020. (in Ukrainian).

Nakaz Bukovyns'kyy derzhavnyy medychnyy universytet «Pro pryzupynennya osvitn'oho protsesu v universyteti» ["Suspension of the educational process at the university"] №124-Adm vid 06.03.2020 r. 2 p. (in Ukrainian).

Nakaz Bukovyns'kyy derzhavnyy medychnyy universytet «Pro zaprovadzhennya karantynu v universyteti» ["Introduction of quarantine in the university"] №129-Adm vid 12.03.2020 r. 2 p. (in Ukrainian).

Nakaz Bukovyns'kyy derzhavnyy medychnyy universytet «Pro zatverdzhennya Instruktsiyi dlya vykladachiv shchodo provedennya navchal'nykh zanyat' v onlayn-rezhymi za dopomohoyu servisu videokonferentsiy» ["Approval of the Instructions for teachers to conduct classes online with video conferencing service"] №130-Adm vid 12.03.2020 r. 1 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-26

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ