Організаційно-методичні аспекти підготовки лікарів-інтернів тактики лікування хворих на гостру абдомінальну хірургічну патологію
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.4.96.2020.115Ключові слова:
гостра хірургічна абдомінальна патологія; хірургічна тактика; лікарі-інтерниАнотація
Мета роботи – покращити засвоєння лікарями-інтернами зі спеціальності «Хірургія» тактики лікування пацієнтів із гострою хірургічною абдомінальною патологією.
Матеріал і методи. Проведений аналіз ефективності організації навчально-методичного процесу в лікарів-інтернів з фаху «Хірургія» щодо засвоєння хірургічної тактики лікування пацієнтів із гострою хірургічною абдомінальною патологією на кафедрі загальної хірургії Буковинського державного медичного університету в 2017-2020 рр.
Результати. Оптимізація підготовки інтернів здійснена за рахунок впровадження сучасних мініінвазивних методів оперативних втручань та новітніх високоінформативних діагностичних та прогностичних критеріїв ускладненого перебігу гострої хірургічної абдомінальної патології. Ефективність навчання покращено за рахунок використання сучасних інтерактивних технологій, для оцінки знань інтернів перевага надається методу дискусійного опитування.
Висновок. Досконале оволодіння сучасними мініінвазивними методами інтервенційного лікування, розуміння їх місця та значення є важливим компонентом ефективного навчання лікарями-інтернами із спеціальності «Хірургія» тактики лікування гострої хірургічної абдомінальної патології.
Посилання
Tengberg LT, Bay-Nielsen M, Bisgaard T, Cihoric M, Lauritsen ML, Foss NB. Multidisciplinary perioperative protocol in patients undergoing acute high-risk abdominal surgery. Br J Surg. 2017;104(4):463-71. DOI: 10.1002/bjs.10427.
Tengberg LT. Perioperative treatment of patients undergoing acute high-risk abdominal surgery. Dan Med J. 2018;65(2):B5442.
Linchevs'kyi OV, Chernenko VM, P’iatnyts'kyi YuS, Bulakh IIe. Shliakhy reformuvannia systemy vyschoi medychnoi osvity v Ukraini v suchasnykh umovakh [Ways to reform the system of higher medical education in Ukraine in modern conditions]. Materialy XIV Vseukrains'koi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU, “Suchasni pidkhody do vyschoi medychnoi osvity v Ukraini”. Medychna osvita. 2017;3:6-9. (in Ukrainian).
Rozhko MM, Ersteniuk HM, Kapechuk VV, Ivantsiv MO, Senchii VM. Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv-medykiv [Competence approach in the training of medical students]. Medychna osvita. 2016;2:102-6. (in Ukrainian).
Karpets' MV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia — osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration is the basis of professional orientation of education]. Svit medytsyny ta biolohii. 2016;4:144-47. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 О. Ротар, В. Польовий, В. Ротар, Б. Петрюк, Ю. Мишковський
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).