Організаційно-методичні аспекти підготовки лікарів-інтернів тактики лікування хворих на гостру абдомінальну хірургічну патологію

Автор(и)

  • О. Ротар д-р. мед. наук, проф. каф. загальної хірургії Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • В. Польовий д-р. мед. наук, проф., завідувач кафедри загальної хірургіїі Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • В. Ротар канд. мед. наук, доц. каф. анестезіології та реаніматології Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • Б. Петрюк канд. мед. наук, доц. кафедри загальної хірургії Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • Ю. Мишковський канд. мед. наук, асист. кафедри загальної хірургії Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.4.96.2020.115

Ключові слова:

гостра хірургічна абдомінальна патологія; хірургічна тактика; лікарі-інтерни

Анотація

Мета роботи – покращити засвоєння лікарями-інтернами зі спеціальності «Хірургія» тактики лікування пацієнтів із гострою хірургічною абдомінальною патологією.
Матеріал і методи. Проведений аналіз ефективності організації навчально-методичного процесу в лікарів-інтернів з фаху «Хірургія» щодо засвоєння хірургічної тактики лікування пацієнтів із гострою хірургічною абдомінальною патологією на кафедрі загальної хірургії Буковинського державного медичного університету в 2017-2020 рр.
Результати. Оптимізація підготовки інтернів здійснена за рахунок впровадження сучасних мініінвазивних методів оперативних втручань та новітніх високоінформативних діагностичних та прогностичних критеріїв ускладненого перебігу гострої хірургічної абдомінальної патології. Ефективність навчання покращено за рахунок використання сучасних інтерактивних технологій, для оцінки знань інтернів перевага надається методу дискусійного опитування.
Висновок. Досконале оволодіння сучасними мініінвазивними методами інтервенційного лікування, розуміння їх місця та значення є важливим компонентом ефективного навчання лікарями-інтернами із спеціальності «Хірургія» тактики лікування гострої хірургічної абдомінальної патології.

Посилання

Tengberg LT, Bay-Nielsen M, Bisgaard T, Cihoric M, Lauritsen ML, Foss NB. Multidisciplinary perioperative protocol in patients undergoing acute high-risk abdominal surgery. Br J Surg. 2017;104(4):463-71. DOI: 10.1002/bjs.10427.

Tengberg LT. Perioperative treatment of patients undergoing acute high-risk abdominal surgery. Dan Med J. 2018;65(2):B5442.

Linchevs'kyi OV, Chernenko VM, P’iatnyts'kyi YuS, Bulakh IIe. Shliakhy reformuvannia systemy vyschoi medychnoi osvity v Ukraini v suchasnykh umovakh [Ways to reform the system of higher medical education in Ukraine in modern conditions]. Materialy XIV Vseukrains'koi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU, “Suchasni pidkhody do vyschoi medychnoi osvity v Ukraini”. Medychna osvita. 2017;3:6-9. (in Ukrainian).

Rozhko MM, Ersteniuk HM, Kapechuk VV, Ivantsiv MO, Senchii VM. Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv-medykiv [Competence approach in the training of medical students]. Medychna osvita. 2016;2:102-6. (in Ukrainian).

Karpets' MV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia — osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration is the basis of professional orientation of education]. Svit medytsyny ta biolohii. 2016;4:144-47. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-26

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ