Досвід застосування дистанційних технологій у навчальному процесі на кафедрі гістології в умовах пандемії COVID-19

Автор(и)

  • М. Черних канд. мед. наук, асистент кафедри гістології, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.4.96.2020.116

Ключові слова:

дистанційне навчання; медична освіта; іноземні студенти; пандемія; COVID-19

Анотація

Мета роботи – вивчити особливості організації навчального процесу на кафедрі гістології Вищого державного навчального закладу України «Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова» з використанням дистанційних технологій для іноземних студентів 2-го курсу медичного факультету.
Матеріал і методи. У ході дослідження проведено опитування 90 іноземних студентів віком (18,40 ± 0,17) років, серед яких 59 юнаків і 31 дівчина. Опитування проводили з використанням анкети англійською мовою, яка складалась з восьми питань, що висвітлювали задоволеність та адаптацію іноземних студентів до навчального процесу з використанням дистанційних технологій (платформа Microsoft Teams).
Результати. Проведене дослідження показало, що в переважної більшості опитаних не виникало труднощів при освоєнні інтерфейсу платформи Microsoft Teams. Це, у свою чергу, вказує на швидкі адаптивні можливості іноземних студентів до опанування дистанційних технологій за умов пандемії COVID-19. У 43,33% студентів суб’єктивна оцінка власних знань є достатньо критичною, оскільки вони залишилися певною мірою незадоволеними тим рівнем знань, які отримали при дистанційному навчанні. Опитування показало, що 62,69% студентів залишилися задоволеними організацією дистанційного навчання на кафедрі гістології. Відсутність повноцінних практичних навичок (робота з реальним мікроскопом та самостійне «розпізнавання» всіх елементів гістологічного препарату) створює «практичний дефіцит» для студента.
Висновок. Під час пандемії COVID-19 дистанційне навчання у закладах вищої медичної освіти є необхідним елементом безперервного освітнього процесу, однак потребує вдосконалення та не може слугувати повноцінною заміною його традиційних форм.

Посилання

Burmas NI, Boiko LA. Systema dystantsiinoi formy navchannia na kafedri zahal'noi khimii [The system of distance learning at the Department of General Chemistry]. Medychna osvita. 2019;2:15-8. (in Ukrainian).

Kusch OH, Omel'ianchyk VM, Bessarab HI, Zhernova NP, Stepanova NV, Tykhonovs'ka MA, et al. Dystantsiine navchannia v systemi medychnoi osvity (pershyi dosvid kafedry normal'noi fiziolohii ZDMU) [Distance learning in the system of medical education (the first experience of the Department of Normal Physiology of ZSMU)]. Medychna osvita. 2017;4:85-9. (in Ukrainian).

Kuz'mina I. Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia [Problems and advantages of distance learning] [Internet]. [Cited 2011 Mar 21]. Available from: http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1031. (in Ukrainian).

Abaturov OIe, Ahafonova OO. Dosvid dystantsiinoho vykladannia pediatrii studentam chetvertoho kursu u medychnykh vyshakh Ukrainy v umovakh pandemii COVID-19 [Experience of distance teaching of pediatrics to fourth-year students in medical universities of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic]. Zdorov'e rebenka. 2020;15(3):200-3. DOI: 10.22141/2224-0551.15.3.2020.204556. (in Ukrainian).

McCutcheon LRM, Alzghari SK, Lee YR, Long WG, Marquez R. Interprofessional education and distance education: A review and appraisal of the current literature. Curr Pharm Teach Learn. 2017;9(4):729-36. DOI: 10.1016/j.cptl.2017.03.011.

Skrypnyk LM. Dystantsiina medychna osvita: suchasni realii ta problemy [Distance medical education: modern realities and problems]. Arkhiv klinichnoi medytsyny. 2012;2:116-8. (in Ukrainian).

Wong G, Greenhalgh T, Pawson R. Internet-based medical education: a realist review of what works, for whom and in what circumstances. BMC Med Educ. 2010;10:12. DOI: 10.1186/1472-6920-10-12.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-26

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ