Сучасні підходи до викладання фармакогнозії студентам-фармацевтам заочної форми навчання вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації за умов кредитно-модульної системи

Автор(и)

  • O. I. Yemelianova

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XIX.1.73.2015.59

Ключові слова:

кредитно-модульна система, фармакогнозія

Анотація

У статті наведено основні положення та особливості впровадження в навчальний процес кредитно-модульної системи при вивченні фармакогнозії в Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця студентами фармацевтичного факультету заочної форми навчання.

Посилання

Boichuk ID. Osoblyvosti zaprovadzhennia modul'noi tekhnolohii navchannia u profesiinii osviti farmatsevtiv [Features of the introduction of modular technology training in the professional education of pharmacists]. Pedahohichna Zhytomyrschyna. Naukovo-metodychnyi zhurnal. 2006:3:62-3. (in Ukrainian).

Zimenkovs'kyi BS, Lesyk RB, Kamins'kyi DV, Kryschyshyn AP. Dosvid vykladannia dystsypliny “Komp’iuterni tekhnolohii u farmatsii” v umovakh kredytno-modul'noi systemy [Experience in teaching discipline "Computer technologies in pharmacy" in terms of credit-module system]. Materials X anniversary Ukrainian educational-scientific video-conference with international participation ["Credit-modular system of organization educational process in higher medical education (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine on new stage"], (m. Ternopil', 18-19 kvitnia 2013r.). Ternopil': Ukrmedknyha; 2013. 31-4. (in Ukrainian).

Zimenkovs'kyi BS, Hzhehots'kyi MR, Solonynko II. Dosvid upravlinnia yakistiu pidhotovky fakhivtsiv v umovakh kredytno-modul'noi systemy orhanizatsii navchal'noho protsesu [Experience in quality management of specialists training in the conditions of the credit-module system organization of educational process]. Materials of the X anniversary All-Ukrainian educational and scientific video-conference with international participation ["Credit-modular system of organization of educational process in the higher medical (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine at a new stage"], (Ternopil, April 18-19, 2013). Ternopil': Ukrmedknyha; 2013. 21-4. (in Ukrainian).

Moiseienko RO, Tolstanov OK, Voronenko VV. Intehratsiia dodyplomnoi ta pisliadyplomnoi pidhotovky likariv ta provizoriv – vymoha uspishnoi realizatsii reform u sferi okhorony zdorov’ia [Integration of pre-graduate and post-graduate training of doctors and pharmacists is a requirement for successful implementation of health care reform]. Med. osvita. 2012;2:6-10. (in Ukrainian).

Poliachenko IuV, Perederii VH, Volosovets' OP. Medychna osvita u sviti ta v Ukraini [Medical education in the world and in Ukraine]. Kyiv: Kyiv-Plius; 2005. 384 p. (in Ukrainian).

Chernykh VP, Hrytsenko IS, Ohar SV. Suchasni pidkhody do onovlennia standartiv vyschoi farmatsevtychnoi osvity [Modern Approaches to Upgrading the Standards of Higher Pharmaceutical Education]. Med. osvita. 2012;2:46-8. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-02-26

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ