Оволодіння студентами первинною хірургічною технікою на практичних заняттях із топографічної анатомії та оперативної хірургії

Автор(и)

  • I. S. Kashperuk-Karpyuk
  • O. V. Tsyhykalo

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XIX.2.74.2015.124

Ключові слова:

топографічна анатомія, практичні навички, практичні заняття

Анотація

З метою визначення шляхів оптимізації навчального процесу та засвоєння практичних навичок із топографічної анатомії та оперативної хірургії у студентів проведено педагогічне дослідження із застосуванням критичного аналізу навчально-методичної літератури за даною проблемою, вивчення думки експертів (викладачів) та анкетування студентів на основі сформованого переліку питань, статистичний аналіз отриманих даних. Встановлено, що 94 % студентів вважають, що оволодіння елементами первинної хірургічної техніки є важливою і необхідною складовою навчального процесу з топографічної анатомії і оперативної хірургії, 78 % студентів бажають активно брати участь у відпрацюванні хірургічних маніпуляцій та етапів оперативних втручань в умовах навчальної операційної, 34 % студентів хотіли б працювати в студентському науковому гуртку, щоб мати змогу удосконалювати свою первинну хірургічну техніку. У результаті дослідження визначені шляхи оптимізації та удосконалення форм і методів навчального процесу. Таким чином, відпрацювання в умовах операційної первинної хірургічної техніки є дієвим та перспективним методом передачі навчальної інформації шляхом практичних дій, де студенти є активними генераторами ідей для пошуку нових методик. Максимально наближені до реальних умов практичні заняття та позааудиторна робота студентів підвищують їх мотивацію та зацікавленість до самостійного поглибленого вивчення топографічної анатомії та оперативної хірургії.

Посилання

Akhtemiychuk YuT, Pishak VP, Slobodyan OM. Praktychni navychky z operatyvnoyi khirurhiyi [Practical skills in surgical surgery]. Chernivtsi: Misto; 2005. 152 p. (in Ukrainian).

Eroshina NA. Samostoyatel'naya uchebnaya deyatel'nost' studentov pedvuza [Independent educational activity of students of a teacher training university]. Ped. obrazovanie i nauka. 2005;5:59-63. (in Russian).

Zhbra HI. Teoretychni osnovy formuvannya ta rozvytku ponyat' mizhpredmetnoho kharakteru [Theoretical foundations of formation and development understand the interdisciplinary nature]. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 17. Teoriya i praktyka navchannya ta vykhovannya. Vyp. 15. Kiev: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova; 2010. 56-66 p. (in Ukrainian).

Kovalenko AB. Osoblyvosti zastosuvannya metodiv aktyvnoho navchannya u vuzi [Features of application methods active studies in high school]. Nauk. chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriya 12. Psykholohichni nauky: Vyp. 17. Kiev: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova; 2007. 310-15. (in Ukrainian).

Koval'chuk LYa. Rezul'taty realizatsiyi novitnikh metodyk orhanizatsiyi navchal'noho protsesu v Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevs'koho ta plany na maybutnye [Results of the implementation of the latest techniques organization of educational process in Ternopil State Medical University named after I.Ya. Gorbachevsky and plans for the future]. Medychna osvita. 2012;2:11-7. (in Ukrainian).

Moskalenko VF, Volosovets' OP, Yavors'kyy OP. Vyshcha medychna osvita Ukrayiny i Bolons'kyy protses: navchal'no-metodychni ta informatsiyno-dovidkovi material [Higher medical education of Ukraine and the Bologna process: educational, methodological and informative materials]. Kiev: MOZ Ukrayiny; 2004. 98-112 p. (in Ukrainian).

Turkot TI. Pedahohika vyshchoyi shkoly posibnyk [Pedagogy of high school]. Kiev: Kondor; 2011. 628 p. (in Ukrainian).

Umbetov TZh. Interaktivnye metody obucheniya na kafedrakh universiteta [Interactive teaching methods for departments of the university]. Med. zh. Zapadnogo Kazakhstana. 2011;29(1):12-4. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ