ГЕНДЕРНІ ВІДМІННОСТІ ОСОБИСТІСНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ НА 3-МУ КУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXI.2.82.1.2017.37Ключові слова:
гендер, соціалізація, адаптація, комунікативність, студенти, навчанняАнотація
У статті висвітлено результати дослідження гендерних відмінностей адаптації студентів медичних факультетів, що навчаються на 3-му курсі. Показано, що в більшості студентів досить низький рівень соціально-психологічної адаптації, який не залежить від статі. У дівчат рівень нервово-психічної стійкості набагато вище, ніж у юнаків, відповідно п’ята студентка та третій студент за умов навчання у вищому медичному навчальному закладі спроможні швидко адаптуватися, комунікабельні і неконфліктні. Практично половина дівчат дотримуються загальновизнаних норм та правил, а студентам чоловічої статі такий показник притаманний лише кожному п’ятому опитаному. Для більшості студентів незалежно від статі не притаманна схильність до відхиленої поведінки та правопорушень.
Посилання
N.O.Davydova, I.I.Cheremushnikova, T.A.Smantser. Gendernye osobennosti psikhofiziologicheskikh aspektov adaptatsii studentov. Vestn. nov. med. tekhnologiy. Elektronnoe izdanie. – 2013. – № 1. – S. 563-567.
S.M.Koliadenko. Vrakhuvannia psykholohichnykh osoblyvostei students'koi molodi u protsesi vykhovannia. Modernizatsiia ukrains'koho suspil'stva v umovakh yevrointehratsii: [zb. nauk. Robit]. Zhytomyr: Vyd-vo Zhytomyrs'koho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. 2016:80-88.
L.A.Liubina. Henderni osoblyvosti formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv: dys. na zdob. nauk. stup. kand. psykhol. nauk, za spetsial'nistiu 19.00.07 – pedahohichna ta vikova psykholohiia. Instytut psykholohii imeni H.S. Kostiuka NAPN Ukrainy. K. 2015:300.
A.G.Maklakova. Mnogourovnevyy lichnostnyy oprosnik «Adaptivnost'» (MLO-AM). Prakt. psikhodiagnost. Metodiki i testy. Uchebnoe posobie. Red. i sost. Raygorodskiy D.Ya. – Samara. 2001:549-558.
N.O.Nesteruk. Statevo obumovlenі osoblivostі povedіnkovikh proyavіv osobistostі studentіv. Aktual. probl. psikhol.: zb. nauk. prats' Іnstitutu psikhologії іmenі P.S.Kostyuka. K.: DP «Іnformatsіyno-analіtichne agentstvo». 2013;10(25):702-709.
H.O.Syrova. Henderni problemy adaptatsii do umov navchannia u VNZ: materialy IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf., prysviachenoi 210-richchiu Kharkivs'koho natsional'noho medychnoho universytetu [«Hender. Ekolohiia. Zdorov’ia»], (Kharkiv, 21-22 kvitnia 2015 r.). Kharkiv: KhNMU. 2015:182-183.
R.R.Hardeman, J.M.Przedworski, S.E.Burke. Mental well-being in first year medical students: A comparison by race and gender. Journal of racial and ethnic health disparities. 2015;2(3):403-413.
V.Langendyk, I.Hegazi, L.Cowin. Imagining alternative professional identities: Reconfiguring professional boundaries between nursing students and medical students. Academic Medicine. 2015;90(6):732-737.
B.Spinath. Gender differences in school success: what are the roles of students’ intelligence, personality and motivation? Educational Research. 2014;56(2):230-243.
A.V.Vereshchagina, N.K.Gafiatulina, A.M.Kumykov. Gender Analysis of Social Health of Students. Review of European Studies. 2015;7(7):223-230.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 A.A. Mikheiev, V.B. Popovych, M.P. Timofiieva, K.I. Iakovets
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).