Професійні і соціально-психологічні проблеми адаптації студентів-переселенців медиків та основні напрямки їх педагогічної підтримки

Автор(и)

  • I. S. Mykhaloiko
  • O. Ya. Mykhaloiko
  • I. Ya. Mykhaloiko
  • I. R. Popadynets

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.2.86.2018.50

Ключові слова:

адаптація, студенти-переселенці, педагогічна підтримка

Анотація

Мета роботи — оцінити професійні і соціально-психологічні проблеми адаптації студентів-переселенців медиків та визначити основні напрямки їх педагогічної підтримки.
Висновки. На основі опрацьованої нами літератури з’ясовано, що проблеми адаптації студентів-переселенців до умов навчання у вищому навчальному закладі є актуальними й недостатньо вирішеними в умовах сучасної системи освіти в Україні. Узагальнюючи викладене, зазначимо, що формування повноцінного фахівця здійснюється лише за умови його благополуччя, особистісного комфорту, ціннісного ставлення до себе і фаху, який здобувається, позитивного емоційного стану. Тому, проблеми студентської адаптації вимагають удосконалення умов навчання, які повинна забезпечувати педагогічна ланка університету.

Посилання

Bochkor NP, Dubrovs'ka YeV, Zales'ka OV. Sotsial'no-pedahohichna ta psykholohichna robota z dit'my u konfliktnyi ta postkonfliktnyi period [Socio-pedagogical and psychological work with children in the conflict and post-conflict period]. Kiev: MZhPTs «La Strada-Ukraina»; 2014. 84 p. (in Ukrainian).

Pro zabezpechennia prav i svobod vnutrishn'o peremischenykh osib [On ensuring the rights and freedoms of internally displaced persons]. Zakon Ukrainy [Internet]. Kiev: Vekhovna Rada Ukainy; 2014. Available from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2. nsf/link1/T141706.html (in Ukrainian).

Donskikh TP. Sotsial'no-psikhologicheskaya adaptatsiya studenta-migranta v novykh sotsiokul'turnykh usloviyakh [Socio-psychological adaptation of a migrant student in new sociocultural conditions]. Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta. 2010;118(12):167-72. (in Russian).

Kisarchuk ZGh, editors. Psykholohichna dopomoha postrazhdalym vnaslidok kryzovykh travmatychnykh podii [Psychological assistance to the victims as a result of crisis traumatic events]. Kiev: TOV “Vydavnytstvo “Lohos”; 2014. 207 p. (in Ukrainian).

Stupak O. Rol' students'koho samovriaduvannia v upravlinni vyschym navchal'nym zakladom [The role of student self-government in the management of higher education]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2014;14:267-73. (in Ukrainian).

Bekh ID. Vykhovannia osobystosti [Parenting]. Kiev: Lybid'; 2008. 418 p. (in Ukrainian).

Dub V. Psykholoho-pedahohichnyi suprovid studentiv — pereselentsiv [Psychological and pedagogical support of students – settlers]. Molod' i rynok. 2016;5:68-70. (in Ukrainian).

Kraschenko YuP. Zmist ta formy pedahohichnoho suprovodu adaptatsii studentiv-pereselentsiv do universytets'koho zhyttia [Contents and forms of pedagogical support for the adaptation of migrant students to university life]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2016;18:165-8. (in Ukrainian).

Trukhanov HF, Romaniuk SM, Klymenko AI, Tsybin OS. Prava ta harantii studenta [Student's rights and guarantees]. Kiev: Chetverta khvylia; 2005. 380 p. (in Ukrainian).

Tarabrina NV, Agarkov VA, Bykhovets YuV. Prakticheskoe rukovodstvo po psikhologii posttravmaticheskogo stressa [Practical guidance on the psychology of post-traumatic stress]. Moscow: Izd-vo «Kogito-Tsentr»; 2007. Part 1, Theory and methods. 208 p. (in Russian).

Kraschenko YuP. Umovy adaptatsii vnutrishn'o peremischenykh osib do universytets'koho seredovyscha zasobamy students'koho samovriaduvannia [Conditions of adaptation of internally displaced persons to the university environment by student self-government]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2016;17:89-95. (in Ukrainian).

Kisarchuk ZGh. Katatymno-imahinatyvna psykhoterapiia. Osnovy psykhoterapii [Catalytic-Imaginative Psychotherapy. Basics of psychotherapy]. Poltava; 2013. 96 p. (in Ukrainian).

Myronchuk NM. Osoblyvosti adaptatsii studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv do zminenykh umov zhyttiediial'nosti [Features of adaptation of students of higher educational institutions to changed conditions of life]. Novi tekhnolohii navchannia. 2013;79:82-5. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ