Професійні і соціально-психологічні проблеми адаптації студентів-переселенців медиків та основні напрямки їх педагогічної підтримки
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.2.86.2018.50Ключові слова:
адаптація, студенти-переселенці, педагогічна підтримкаАнотація
Мета роботи — оцінити професійні і соціально-психологічні проблеми адаптації студентів-переселенців медиків та визначити основні напрямки їх педагогічної підтримки.
Висновки. На основі опрацьованої нами літератури з’ясовано, що проблеми адаптації студентів-переселенців до умов навчання у вищому навчальному закладі є актуальними й недостатньо вирішеними в умовах сучасної системи освіти в Україні. Узагальнюючи викладене, зазначимо, що формування повноцінного фахівця здійснюється лише за умови його благополуччя, особистісного комфорту, ціннісного ставлення до себе і фаху, який здобувається, позитивного емоційного стану. Тому, проблеми студентської адаптації вимагають удосконалення умов навчання, які повинна забезпечувати педагогічна ланка університету.
Посилання
Bochkor NP, Dubrovs'ka YeV, Zales'ka OV. Sotsial'no-pedahohichna ta psykholohichna robota z dit'my u konfliktnyi ta postkonfliktnyi period [Socio-pedagogical and psychological work with children in the conflict and post-conflict period]. Kiev: MZhPTs «La Strada-Ukraina»; 2014. 84 p. (in Ukrainian).
Pro zabezpechennia prav i svobod vnutrishn'o peremischenykh osib [On ensuring the rights and freedoms of internally displaced persons]. Zakon Ukrainy [Internet]. Kiev: Vekhovna Rada Ukainy; 2014. Available from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2. nsf/link1/T141706.html (in Ukrainian).
Donskikh TP. Sotsial'no-psikhologicheskaya adaptatsiya studenta-migranta v novykh sotsiokul'turnykh usloviyakh [Socio-psychological adaptation of a migrant student in new sociocultural conditions]. Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta. 2010;118(12):167-72. (in Russian).
Kisarchuk ZGh, editors. Psykholohichna dopomoha postrazhdalym vnaslidok kryzovykh travmatychnykh podii [Psychological assistance to the victims as a result of crisis traumatic events]. Kiev: TOV “Vydavnytstvo “Lohos”; 2014. 207 p. (in Ukrainian).
Stupak O. Rol' students'koho samovriaduvannia v upravlinni vyschym navchal'nym zakladom [The role of student self-government in the management of higher education]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2014;14:267-73. (in Ukrainian).
Bekh ID. Vykhovannia osobystosti [Parenting]. Kiev: Lybid'; 2008. 418 p. (in Ukrainian).
Dub V. Psykholoho-pedahohichnyi suprovid studentiv — pereselentsiv [Psychological and pedagogical support of students – settlers]. Molod' i rynok. 2016;5:68-70. (in Ukrainian).
Kraschenko YuP. Zmist ta formy pedahohichnoho suprovodu adaptatsii studentiv-pereselentsiv do universytets'koho zhyttia [Contents and forms of pedagogical support for the adaptation of migrant students to university life]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2016;18:165-8. (in Ukrainian).
Trukhanov HF, Romaniuk SM, Klymenko AI, Tsybin OS. Prava ta harantii studenta [Student's rights and guarantees]. Kiev: Chetverta khvylia; 2005. 380 p. (in Ukrainian).
Tarabrina NV, Agarkov VA, Bykhovets YuV. Prakticheskoe rukovodstvo po psikhologii posttravmaticheskogo stressa [Practical guidance on the psychology of post-traumatic stress]. Moscow: Izd-vo «Kogito-Tsentr»; 2007. Part 1, Theory and methods. 208 p. (in Russian).
Kraschenko YuP. Umovy adaptatsii vnutrishn'o peremischenykh osib do universytets'koho seredovyscha zasobamy students'koho samovriaduvannia [Conditions of adaptation of internally displaced persons to the university environment by student self-government]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2016;17:89-95. (in Ukrainian).
Kisarchuk ZGh. Katatymno-imahinatyvna psykhoterapiia. Osnovy psykhoterapii [Catalytic-Imaginative Psychotherapy. Basics of psychotherapy]. Poltava; 2013. 96 p. (in Ukrainian).
Myronchuk NM. Osoblyvosti adaptatsii studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv do zminenykh umov zhyttiediial'nosti [Features of adaptation of students of higher educational institutions to changed conditions of life]. Novi tekhnolohii navchannia. 2013;79:82-5. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 I. S. Mykhaloiko, O. Ya. Mykhaloiko, I. Ya. Mykhaloiko, I. R. Popadynets
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).