Особливості підготовки лікарів-інтернів за фахом «Загальна практика-сімейна медицина» на факультеті післядипломної освіти в умовах сьогодення

Автор(и)

  • V. V. Khomovskyi
  • N. Yu. Osovska
  • Yu. V. Savitska
  • O. V. Yuzvyshyna
  • Yu. V. Mazur

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.2.86.2018.52

Ключові слова:

навчальний процес, лікарі-інтерни, загальна практика-сімейна медицина

Анотація

Мета роботи — проаналізувати особливості підготовки лікарів-інтернів за фахом «Загальна практика-сімейна медицина» на кафедрі терапії з курсом загальної практики та сімейної медицини (ЗПСМ) факультету післядипломної освіти (ФПО) Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова.
Матеріал і методи. Аналіз показників та методів педагогічної роботи кафедри терапії з курсом ЗПСМ ФПО. Результати. Кафедра терапії з курсом ЗПСМ ФПО Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова займається підготовкою лікарів за фахом «Загальна практика-сімейна медицина» з 1998 року. За цей час підготовлено близько 350 молодих фахівців. Навчальний процес на кафедрі передбачає проведення лекційних, практичних, семінарських занять із лікарями-інтернами, а також самостійну позааудиторну роботу. Лекційні заняття проводяться з використанням сучасних мультимедійних засобів, наочного матеріалу, а також елементів дискусійного обговорення конкретних клінічних ситуацій (так званий метод «brainstorming»). Практичні заняття відбуваються безпосередньо у центрах первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД). Семінарські заняття мають на меті конгломерацію теоретичних знань та практичних навичок молодих лікарів, формування у лікарів-інтернів вміння застосовувати свої теоретичні знання відповідно до клінічної ситуації. Велика увага приділяється самостійній позааудиторній роботі молодих фахівців із джерелами інформації, базами тестових завдань та клінічних завдань, самостійній роботі із пацієнтами під час курації та чергувань у ЦПМСД. Професорсько-викладацький колектив кафедри постійно працює над впровадженням нових сучасних методик викладання, оновлення матеріально-технічної бази та навчального матеріалу. Загалом слід констатувати, що навчальний процес на кафедрі терапії з курсом ЗПСМ ФПО постійно вдосконалюється, відповідно до сучасних умов, та має на меті максимальну адаптацію молодих фахівців до подальшої роботи у ЦПМСД.
Висновки. 1. Навчання лікарів загальної практики та сімейної медицини вимагає диференційного підходу з урахуванням специфіки роботи у центрах первинної медико-санітарної допомоги. 2. Забезпечення високого рівня навчання сімейних лікарів на кафедрах факультету післядипломної освіти потребує постійного впровадження нових педагогічних методик.

Посилання

Kryvenko VI, Pakhomova SP, Fedorova OP, Nepriadkina IV, Hrinenko TIu, Kolesnyk MIu. Orhanizatsiia navchal'noho protsesu likariv-interniv za fakhom «zahal'na praktyka-simeina medytsyna» na bazi stazhuvannia [Organization of the educational process of interns in the specialty "general practice-family medicine" on the basis of internship] [Internet]. Zaporizhzhia: Zaporiz'kyi derzhavnyi medychnyi universytet; 2014 [cited 2017 Dec 20]. 65 p. Available from: http://dspace. zsmu.edu.ua/handle/123456789/1129. (in Ukrainian).

Voronenko YuV, Shekera OH, Tkachenko VI, Medvedovs'ka NV, Krasnov VV. Pidkhody do pidhotovky simeinykh likariv v Ukraini ta krainakh Yevropy [Approaches to the preparation of family doctors inUkraineand European countries]. Ukrains'kyi medychnyi chasopys. 2014;3:116-20. (in Ukrainian).

Brekke M, Carelli F, Zarbailov N, Javashvili G, Wilm St, Timonen M, et al. Undergraduate medical education in general practice/family medicine throughout Europe - a descriptive study. BMC Med. Educ. [Internet]. 2013 Apr [cited 2018 Feb 1]. 13:157. Available from: https://bmcmededuc.biomedcentral.com DOI: 10.1186/1472-6920-13-157.

Stril'chuk LM, Shumlians'kyi IV, Il'nyts'ka LA. Yakisna pidhotovka likaria zahal'noi praktyky-simeinoi medytsyny - zaporuka uspishnosti medychnoi reformy (ohliad) [Qualitative preparation of a general practitioner-family medicine doctor is a guarantee of the success of medical reform (review)]. Praktykuiuchyi likar. 2015;(2):75-7. (in Ukrainian).

Mykhailovs'ka NP. Osoblyvosti realizatsii «naskriznoi prohramy» pidhotovky likariv zahal'noi praktyky - simeinoi medytsyny na dodyplomnomu etapi [Features of the implementation of the "cross-cutting program" for the training of general practitioners - family medicine at the pregraduation stage]. Bukovyns'kyi medychnyi visnyk. 2014;18(1):188-90. (in Ukrainian).

Svintsits'kyi AS. Navchannia likariv uprodovzh profesiinoho zhyttia - vymoha chasu [Doctors' training during professional life is a requirement of time]. Praktykuiuchyi likar. 2014;(1):101-5. (in Ukrainian).

Prosvietov YuV, Husarova AIu, Levich AV, Barinov SS. Suchasni formy navchannia likariv zahal'noi praktyky–simeinoi medytsyny v umovakh reformuvannia medychnoi haluzi [Modern forms of training of general practitioners of family medicine in the context of medical sector reform]. Semeynaya meditsina. [Internet]. 2016 [cited 2017 Des 20]. 63(1):30-1. Available from: http://family-medicine.com.ua/article/ viewFile/101822/97029. (in Ukrainian).

Muts BM. Zastosuvannia pedahohichnykh prohramnykh zasobiv osvity v navchal'nomu protsesi vyschoi shkoly [Application of pedagogical educational tools in the educational process of higher education]. Medychna osvita. 2013;(1):40-2. (in Ukrainian).

Khvystiuk OM, Marchenko VH, Korzh OM, Kolomiichenko YuA, Tsodikova OA. Vprovadzhennia virtual'nykh ta stymuliatsiinykh tekhnolohii u pidhotovku simeinykh likariv [Implementation of virtual and stimulation technologies in the training of family physicians]. Skhidnoievropeis'kyi zhurnal vnutrishn'oi ta simeinoi medytsyny. 2016;(1):5. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ