Роль тестового комп’ютерного оцінювання при складанні підсумкового модульного контролю
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.4.88.2018.100Ключові слова:
тестовий комп’ютерний контроль, традиційне усне опитуванняАнотація
Мета дослідження — вивчити ефективність оцінки рівня знань студентів на підсумковому модульному контролі за допомогою тестового комп’ютерного контролю та визначити взаємозв’язок із традиційним усним опитуванням.
Матеріал і методи. Для реалізації поставленої мети нами, перед складанням модульного контролю з дисциплін “Онкологія” та “Радіаційна медицина”, проведено тестовий комп’ютерний контроль за участю 206 студентів V курсу спеціальностей «Лікувальна справа» та «Педіатрія». Тестовий комп’ютерний контроль з “Онкології” складає 824 запитання при 90 загальних годинах, розрахованих на вивчення предмета, а з “Радіаційної медицини” — 306 при 45 загальних навчальних годинах. Правильна відповідь на 90% запитань та більше оцінювалася оцінкою — “5”, на 80–90% — “4”, на 60–80% — “3”. Усну відповідь студентів оцінювали одні і ті самі викладачі впродовж усього модульного контролю, згідно з критеріями оцінки знань, визначених відповідними робочими програмами навчальних дисциплін.
Результати. Підсумовуючи результати проведеного дослідження, слід зазначити, що тестовий комп’ютерний контроль має досить важливе значення в оцінюванні рівня знань студентів під час проведення підсумкового модульного контролю. Проте згідно з отриманими результатами дослідження, необхідно визначити оптимальну кількість запитань, при якій різниця кількості балів порівняно з традиційною усною відповіддю буде невірогідна.
Висновки 1. Об’єктивність оцінювання рівня знань студентів, на підсумковому модульному контролі, залежить від кількості тестових завдань. 2. Між оцінкою рівня знань студентів за допомогою тестового комп’ютерного контролю та традиційною усною відповіддю існує прямий кореляційний зв’язок середньої сили.
Посилання
Abramova I, Bahrii K. Testuvannia yak forma kontroliu ta diahnostyka znan' studentiv [Testing as a form of control and diagnosis of student knowledge]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. 2012;9:3-6. (in Ukrainian).
Martseniuk VP, Sel's'kyi PR. Obgruntuvannia ob'iektyvnosti semestrovoho testuvannia ta ob'iektyvnoho strukturovanoho klinichnoho ispytu (OSKI) dlia otsiniuvannia znan' ta praktychnykh navychok z propedevtyky pediatrii [Substantiation of Objectivity of Semester Testing and Objective Structured Clinical Examination (OSKI) for evaluation of knowledge and practical skills in propaedeutics of pediatrics]. Visnyk naukovykh doslidzhen'. 2012;3:18-20. (in Ukrainian).
Leschenko I. Teoretychni osnovy vprovadzhennia testovoho kontroliu u vyschykh pedahohichnykh navchal'nykh zakladakh Ukrainy [Theoretical bases of introduction of test control in higher educational institutions of Ukraine]. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy. 2013;6:123-28. (in Ukrainian).
Martseniuk VP, Sel's'kyi PR. Obgruntuvannia ob'iektyvnosti kompleksnoho semestrovoho testovoho ta ob'iektyvnoho strukturovanoho klinichnoho ispytiv iz nervovykh khvorob yak vazhlyvoho etapu pidhotovky vysokokvalifikovanoho likaria [Substantiation of objectivity of complex semester test and objective structured clinical exams from nervous diseases as an important stage of training of a highly qualified physician]. Visnyk naukovykh doslidzhen'. 2012;4:13-5. (in Ukrainian).
Barabanova N, Averina S. Metodyka stvorennia testiv znan' studentiv z dystsyplin komunikatyvno-informatsiinoho tsyklu [Methodology for testing students' knowledge of the disciplines of the communicative-information cycle]. Visnyk Knyzhkovoi palaty. 2010;8:22-4. (in Ukrainian).
Medyns'ka SI. Testuvannia yak zasib orhanizatsii ta realizatsii dyferentsiatsii navchannia pry vykladanni inozemnykh mov u nemovnomu VNZ [Testing as a means of organizing and implementing the differentiation of teaching in the teaching of foreign languages in a non-formal university]. Visnyk dnipropetrovs'koho universytetu im. Al'freda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia». 2011;2:71-82. (in Ukrainian).
Kordon YuV, Hurnyts'ka HS. Testovyi kontrol' yak odyn iz metodiv perevirky znan', umin' studentiv u vyschykh medychnykh navchal'nykh zakladakh [Test control as one of the methods of checking knowledge, skills of students in higher medical schools]. XI International Scientific and Practical Conference "Modern Information Technologies and Innovative Methods of Training in the Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems". 2012;3:255-58. (in Ukrainian).
Kyryliv MV. Vykorystannia testovoho kontroliu znan' studentiv pry vyvchenni dystsypliny «Medychna khimiia» [Use of test control of knowledge of students in the study of the discipline "Medical Chemistry"]. Medychna osvita. 2012;4:56-8. (in Ukrainian).
Bodiaka VIu. Testovyi komp’iuternyi kontrol', yak sposib pidvyschennia ob’iektyvnosti otsinky rivnia znan' studentiv na zaniatti [Test computer control as a way to increase the objectivity of assessing the level of knowledge of students in the class]. Klinichna ta eksperymental'na patolohiia. 2015;14(3):177-79. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 V. Yu. Bodiaka, O. I. Ivashchuk, Yu. Ya. Chuprovska, I. Ya. Hushul
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).