Анонімне анкетування студентів як один із інструментів удосконалення лекційного процесу у закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.4.88.2018.102Ключові слова:
удосконалення лекційного процесу, анонімне анкетування студентів, професійно значущі якості викладачаАнотація
У статті проаналізовані питання, пов’язані з проблемою підвищення ефективності лекційного процесу за сучасних умов реформування системи вищої освіти. У результаті проведеного аналізу підсумків анонімного опитування студентів зроблено висновок про доцільність грамотного поєднання у професійній діяльності лектора традиційних і нетрадиційних методів викладання, необхідність постійного удосконалення професійних та особистих якостей викладача. Процедуру анкетування студентів можна розглядати як один із важливих інструментів удосконалення педагогічного процесу, оскільки аналіз отриманих даних дозволяє виявити недоліки та намітити шляхи оптимізації навчального процесу з метою підвищення якості підготовки фахівців медичного профілю.
Посилання
Hai LA, Sukhin YuV, Venher VF, Saied Muksen, Serdiuk VV. Suchasni metody vykladannia medychnykh dystsyplin u vyschii shkoli [Modern methods of teaching medical disciplines in high school]. Medychna osvita. 2016;1:15-8. (in Ukrainian).
Zakharov GA, Kakeev BA, Filipchenko EG. Nekotorye aspekty optimizatsii prepodavaniya teoreticheskikh distsiplin v meditsinskom vuze [Some aspects of optimizing the teaching of theoretical disciplines in a medical school]. Vestnik Tambovskogo universiteta. Seriya Estestvennye i tekhnicheskie nauki. 2016;21(2):577-81. (in Russian).
Ermolenko TI. Metodika podgotovki i provedeniya lektsii kak odnoy iz vedushchikh form obucheniya [Methods of preparing and conducting a lecture as one of the leading forms of education]. Eksperymental'na i klinichna medytsyna. 2015;67(2):162-5. (in Russian).
Hirnyk HIe. Pedahohichna ta komunikatyvna kul'tura vykladacha vyschoho medychnoho navchal'noho zakladu yak skladovi pedahohichnoho imidzhu [Pedagogical and communicative culture of the teacher of the higher medical educational institution as components of the pedagogical image]. Arkhiv klinichnoi medytsyny. 2015;1:61-3. (in Ukrainian).
Lutsyk IH. Vykorystannia interaktyvnykh metodiv yak zasib stvorennia intensyvnoho osvitn'oho seredovyscha [Use of interactive methods as a means of creating an intensive educational environment]. Novi tekhnolohii navchannia. 2007;46:59-63. (in Ukrainian).
Ratnikova LI, Ship SA, Misyukevich ND. Lektsii v meditsinskom vuze - nuzhny li oni studentam? [Lectures at a medical school - do students need them?]. Pedagogika vysshey shkoly. 2016;1:100-3. (in Russian).
Shvets' DIe, Turba OO. Sotsiolohichne opytuvannia yak mekhanizm monitorynhu zadovolenosti studentiv stanom navchal'no-vykhovnoho protsesu [Sociological survey as a mechanism for monitoring students' satisfaction as a result of the educational process]. Humanitarnyi visnyk ZDIA. 2011;47:237-43. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 T. I. Kmet
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).