Аналіз зворотнього звя’зку зі студентами з питань якості викладання предмета «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» на однойменній кафедрі
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.4.88.2018.104Ключові слова:
анкетування, педагогічні методики, мікробіологія, вірусологія та імунологіяАнотація
Мета роботи — проаналізувати за результатами анкетування стан методичного забезпечення на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського, застосування новітніх педагогічних технологій та їх ефективність.
Матеріал і методи. Дослідження має теоретико-методологічний характер, представлений у методах анкетування, аналізу, синтезу, абстрагування, порівняння, систематизації та інтерпретації отриманих результатів.
Результати. Результати дослідження свідчать про достатньо високий рівень методичного забезпечення навчального процесу на кафедрі та активне використання студентами матеріалів для підготовки до практичних занять і презентацій лекцій. Водночас студенти нерідко зазначали великий обсяг матеріалів до підготовки, що ускладнює їм засвоєння матеріалу, висловлювали цікаві пропозиції щодо реформування робочого дня та методики проведення практичних занять. Аналізуючи проведене дослідження, можна дійти висновку, що студенти медичного факультету, в основному, задоволені організацією навчального процесу та методичним забезпеченням предмета на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології, однак викладачам кафедри слід постійно підвищувати свою педагогічну майстерність та предметну кваліфікацію, з метою оптимальної організації робочого часу, диференційованого підходу до кожної академічної групи, гнучкості в плануванні та реалізації методичних рекомендацій на кожному практичному та лекційному занятті для підвищення якості надання освітніх послуг.
Висновки. Такий метод аналізу навчального процесу дає змогу підтримувати постійний зворотній зв‘язок із студентською аудиторією та своєчасно реагувати на зміни атмосфери в студентському середовищі, що дозволяє покращити ефективність засвоєння інформації та практичних навичок і підвищити «виживання» знань.
Посилання
Medychna reforma v Ukraini, scho zminyt'sia z 1 sichnia 2018 r. [Medical reform in Ukraine, which will change from January 1, 2018] [Internet]. Available from: https://www.unian.ua/health/country/2324814-medichna-reforma-v-ukrajini-schozminitsya-z-1-sichnya-2018-roku.html. (in Ukrainian).
Bezzub I. Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku medychnoi osvity v Ukraini [Current state and prospects of medical education development in Ukraine]. Dodatok do zhurnalu «Ukraina: podii, fakty, komentari. 2017;8:12-21. (in Ukrainian).
Voronenko YuV, Mintser OP. Reformuvannia systemy medychnoi osvity v svitli kontseptsii «suspil'stvo znan'» [Reforming the system of medical education in the light of the concept of "knowledge society"]. Ukrains'kyi medychnyi chasopys. 2006;1:6-13. (in Ukrainian).
Khvysiuk YuM, Marche VH, Zherebkin VV, Zhad IA, Sobolieva IA, Bodnia KI, et al. Innovatsiini osvitni tekhnolohii v realizatsii prohram bezperervnoho profesiinoho rozvytku likariv [Innovative educational technologies in the implementation of programs for the continuous professional development of doctors]. Medychna osvita. 2014;4:124-27. (in Ukrainian).
P’iatnyts'kyi YuS, Mel'nyk IV, Polischuk MO, Fysun YuI. Orhanizatsiia navchal'noho protsesu u vyschykh navchal'nykh zakladakh Ministerstva okhorony zdorov’ia Ukrainy v umovakh vprovadzhennia Zakonu Ukrainy “Pro vyschu osvitu” (za pidsumkamy monitorynhu v 2016 r.) [Organization of the educational process in higher education institutions of the Ministry of Health of Ukraine conditions of implementation of the Law of Ukraine "On Higher Education" (in accordance with the monitoring results in 2016)]. Medychna osvita. 2016;2:29-35. (in Ukrainian).
Slukhens'ka RV, Kulish NM, Reshetilova NB. Kharakterystyka pedahohichnykh umov formuvannia tvorchoho potentsialu maibutnikh likariv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Characteristics of pedagogical conditions for the formation of creative potential of future doctors in the process of professional training]. Imidzh suchasnoho pedahoha. 2018;1:23-7. (in Ukrainian).
Shynkaruk-Dykovyts'ka MM, Poberezhna HM, Fedyk TV, Koval'chuk LO. Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyschykh navchal'nykh medychnykh zakladiv [Competency approach and formation of key competencies in the training of students of higher educational institutions]. Visnyk Vinnyts'koho natsional'noho medychnoho universytetu. 2017;21(2):319-23. (in Ukrainian).
Bashyns'kyi HP, Bashyns'ka OI. Deiaki pytannia orhanizatsii roboty teoretychnykh ta klinichnykh kafedr v rozbudovi systemy okhorony zdorov’ia Ukrainy na period 2015-2025 rokiv [Some issues of organizing the work of theoretical and clinical departments in the development of the health care system of Ukraine for the period 2015-2025]. Abstracts of teaching method. conf. Problems and prospects of the higher medical school in the development and implementation of the national strategy for building a new health care system in Ukraine for the period 2015-2025. Vinnytsya; 2015. 12 p. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 L. B. Romanyuk, N. Ya. Kravets
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).