Досвід та проблеми викладання гістології, цитології та ембріології
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.1.89.2019.22Ключові слова:
медична освіта, гістологія, цитологія та ембріологія, навчальний процесАнотація
Мета роботи — проаналізувати досвід викладання гістології, цитології та ембріології, визначити шляхи підвищення ефективності самостійної підготовки студентів до складання ліцензійних інтегрованих іспитів «Крок 1».
Результати. Після закінчення вивчення всіх фундаментальних дисциплін, а саме після завершення третього курсу, студенти складають ліцензійний інтегрований іспит «Крок 1». У статті проаналізовані шляхи вдосконалення підготовки студентів до ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок 1» та особливості викладання гістології, цитології та ембріології з використанням сучасних технічних засобів та інтерактивних методів на всіх етапах навчального процесу, а також роль міжпредметної інтеграції в успішному засвоєнні навчальної дисципліни «гістологія, цитологія та ембріологія» як однієї з базових дисциплін.
Висновок. Комплексний, багатоплановий і ступеневий підхід до викладання гістології, цитології та ембріології з широким використанням інноваційних методів навчання та комп’ютерних інформаційних технологій, застосування принципів міжпредметної інтеграції, а також покроковий підхід до вивчення типових ситуаційних завдань сприятиме підвищенню рівня підготовки студентів, росту їх мотивації та, як результат, успішному складанню ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок 1».
Посилання
Barinov EF, Sulaieva OM, Nikolenko OH, Bondarenko NN, Hatina KI. Dydaktyka navchannia histolohii, tsytolohii ta embriolohii: rol' komp’iuternykh tekhnolohii [Didactics of the teaching of histology, cytology and embryology: the role of computer technology]. Zdorov'e rebenka. 2013;7:183-7. (in Ukrainian).
Glushkova TG, Shumikhina GV, Titova IV, Igonina SV. Rol' makro- i mikropreparatov v prepodavanii kursa gistologii, embriologii i tsitologii v sovremennykh usloviyakh [The role of macro- and microdrugs in the teaching of the course of histology, embryology and cytology in modern conditions]. Innovatsionnye tekhnologii v prepodavanii morfologicheskikh distsiplin. 2012;1:44-5. (in Russian).
Lysachenko OD. Rol' mizhdystsyplinarnoi intehratsii u formuvanni klinichnoho myslennia studenta [The role of interdisciplinary integration in the formation of student's clinical thinking]. Visnyk problem biolohii ta medytsyny. 2012;2(3):133-35. (in Ukrainian).
Khovrin AN. Integratsionnye protsessy v nauke kak teoreticheskie osnovy opredeleniya soderzhaniya srednego biologicheskogo obrazovaniya [Integration processes in science as a theoretical basis for determining the content of secondary biological education]. Vestnik Moskovskogo gorodskogo pedagogicheskogo universiteta. Seriya: Estestvennye nauki. 2013;1:104-10. (in Russian).
Masheiko IV, Peleshenko HB, Masheiko AM. Rol' informatsiinykh tekhnolohii u vykladanni dystsypliny studentam vyschykh navchal'nykh zakladiv [The role of information technology in teaching discipline to students of higher education]. Medychna osvita. 2017;1:23-6. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Yu. Yu. Malyk, T. O. Semeniuk, N. P. Penteleichuk
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).