Актуальні аспекти роботи з іноземними студентами IV курсу під час вивчення модуля «абдомінальна хірургія»

Автор(и)

  • O. V. Prudnikov
  • S. M. Vasyliuk
  • A. I. Hutsuliak

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.1.89.2019.23

Ключові слова:

культура спілкування з іноземними студентами, методика викладання лекційного матеріалу та практичних занять під час вивчення модуля «Абдомінальна хірургія»

Анотація

Мета роботи — проаналізувати різні інноваційні методи проведення лекцій і практичних занять із студентами — іноземними громадянами під час вивчення модуля «Абдомінальна хірургія».
Матеріал і методи. У статті проаналізовані актуальні аспекти роботи з іноземними студентами ІV курсу під час вивчення модуля «Абдомінальна хірургія», а саме: методику викладання лекційного матеріалу та проведення практичних занять. При проведенні лекцій нами застосовувалися різноманітні підходи, а саме: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний та проблемний.
Результати. Пояснювально-ілюстративний підхід включав передлекційний аналіз ситуації і враховував ряд чинників: час лекції, кількість слухачів, технічні можливості аудиторії, обмеження в подачі матеріалу тощо. Репродуктивний підхід полягав у формуванні серії клінічних завдань чи прикладів. Проблемний підхід включав фрагменти методів гри (ділової, навчальної, рольової) та комунікативних методів (дискусія, «штурм мозку» тощо). На практичних заняттях викладачами використовувався принцип індивідуального підходу до студента.
Висновки. Як показує наш педагогічний аналіз при проведенні лекцій з модуля «Абдомінальна хірургія» необхідно гнучко використовувати пояснювально-ілюстративний, репродуктивний та проблемний підходи, відчуваючи при цьому аудиторію. Важливим аспектом практичного заняття є практична робота студентів у хірургічному відділенні. Доведено, що реалізація цих аспектів можлива лише за умови обов’язкової професійно-педагогічної підготовки викладачів до якісно нової організації їх діяльності.

Посилання

Malakhova SM. Problemy mizhkul'turnoi komunikatsii inozemnykh studentiv: pedahohichni aspekty [Problems of intercultural communication of foreign students: pedagogical aspects]. Medychna osvita. 2016;1:32-4. (in Ukrainian).

Rozhko MM, Ersteniuk HM, Kapechuk VV, Ivantsiv MO, Senchii VM. Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv-medykiv [Competency approach in the training of medical students]. Medychna osvita. 2016;2:102-6. (in Ukrainian).

Vasyliuk SM, Hudyvok VI, Osadets' VS, Tkachuk OS, Lab’iak IR, Ivanyna VV. Osoblyvosti formuvannia praktychnykh navykiv pry vyvchenni modulia «Abdominal'na khirurhiia» [Peculiarities of the formation of practical skills in the study of the module "Abdominal Surgery"]. Collection of abstracts of the scientific-practical conference with international participation "Actual questions of improving the quality of the educational process" [May 11, 2018, Yaremcha]. Ivano-Frankivsk; 2018. 97 p. (in Ukrainian).

Vasyliuk SM, Fedorchenko VM, Hudyvok VI, Bits'ka IV, Dmytruk OM, Prudnikov OV. Pidkhody do vykladannia lektsiinoho materialu pid chas vyvchennia modulia «Abdominal'na khirurhiia» [Approaches to teaching lecture material during the study of the module "Abdominal Surgery". Collection of abstracts of the scientific-practical conference with international participation "Actual issues of improving the quality of the educational process" [May 11, 2018, Yaremcha]. Ivano-Frankivsk. 2018. 98 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-30

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ