Роль міжпредметної інтеграції при вивченні дисциплін «Біоорганічна і біологічна хімія» та «Медична біологія»

Автор(и)

  • M. V. Dikal
  • O. H. Cherniukh
  • T. M. Bilous
  • V. H. Khomenko

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.2.90.2019.31

Ключові слова:

міжпредметна інтеграція, міждисциплінарні зв’язки, клінічне мислення, студенти медичних спеціальностей

Анотація

Мета роботи — досягнення максимального рівня міжпредметної інтеграції при викладанні дисциплін «Медична біологія» та «Біоорганічна та біологічна хімія» з метою покращення рівня знань та підвищення аналітичного розуміння закономірностей метаболічних процесів та особливостей їх порушень у людини.
Матеріал і методи. Створення як однонаправлених, так і мобільних двосторонніх схем інтеграції теоретичних дисциплін на базі спільних тем, процесів, що вивчаються із залученням як горизонтальних, так і вертикальних структурних міжпредметних формувань. Сукупно-порівняльний та логіко-аналітичний аналіз навчальних робочих планів та застосування їх у навчальному процесі з точки зору практичної міждисциплінарної інтеграції. Результати. Правильна та змістовна інтеграція навчального процесу при підготовці спеціалістів медичного профілю повинна ґрунтуватися на цілісному розумінні основних біологічних, біохімічних, гістологічних та анатомічних особливостей організму в цілому. Системний міждисциплінарний метод навчання дозволяє підготувати фахівців з якісно новим рівнем клінічного мислення, які здатні адекватно оцінити стан пацієнта з допомогою інтеграції набутих знань та навичок, результатів біохімічних, анатомічних, клінічних та інструментальних методів дослідження.                                                         Висновки. Упровадження інтеграції міжпредметних зв’язків у навчальний процес при викладанні дисциплін «Біоорганічна і біологічна хімія» та «Медична біологія» забезпечить формування як односторонніх (біологія-хімія), так і двосторонніх (біологія-хімія-біологія) міждисциплінарних взаємодій, які спрямовані на розвиток системного клінічного мислення, пізнавальної активності та самостійності. Отже, жодна навчальна дисципліна, ізольована від інших, неспроможна сформувати професійну компетентність майбутнього медика.

Посилання

Karpets' MV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia – osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration is the basis of the professional orientation of learning]. Svit medytsyny ta biolohii. 2016;4:144-47. (in Ukrainian).

Voloschuk NI, Pashyns'ka OS, Ivanytsia AO, Taran IV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak faktor udoskonalennia vykladannia farmakolohii u medychnomu vyshi [Interdisciplinary integration as a factor in improving the teaching of pharmacology in medical education]. Medychna osvita. 2016;4:8-11. (in Ukrainian).

Nancarrow SA, Booth A, Ariss S, Smith T, Enderby P, Roots A. Ten principles of good interdisciplinary team work. Hum Resour Health. 2013;11:19. doi: 10.1186/1478-4491-11-19.

Packard K, Chelal H, Maio A, Doll J, Furze J, Huggett K, et al. Interprofessional Team Reasoning Framework as a Tool for Case Study Analysis with Health Professions Students: A Randomized Study. JRIPE. 2012;23:251-63.

Rose TM. A board game to assist pharmacy students in learning metabolic pathways. Am J Pharm Educ. 2011;75(9):183.

Atta IS, AlQahtani FN. Integrated pathology and radiology learning for a musculoskeletal system module: an example of interdisciplinary integrated form. Adv Med Educ Pract. 2018;9:527-33.

Siddons N, Potter TM. Improving Interdisciplinary Relationships in Primary Care with the Implementation of Team STEPPS. Interdisciplinary Journal of Partnership Studies. 2016;3(1):1-24.

Al-Aqueel SA. Pharmacy students’ feedback on the use of role-play teaching in ethics. Pharmacy Education. 2013;13(1):140-44.

Vertino KA. Evaluation of a teamstepps initiative on staff attitudes towards teamwork. J Nurs Adm. 2014;44(2):97-102.

Eisenstein A, Vaisman L, Johnston-Cox H, Gallan A, Shaffer K, Vaughan D, et al. Integration of basic science and clinical medicine: the innovative approach of the cadaver biopsy project at the Boston University School of Medicine. Acad Med. 2014;89(1):50-3.

Atta IS, AlQahtani FN. Matching medical student achievement to learning objectives and outcomes: a paradigm shift for an implemented teaching module. Advances in Medical Education and Practice 2018;9:227-33.

Weinberg DB, Cooney-Miner D, Perloff JN, Babington L, Avgar AC. Building collaborative capacity: promoting interdisciplinary teamwork in the absence of formal teams. Med Care. 2011;49(8):716-23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-30

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ