Особливості адаптації іноземних студентів спеціальності «медицина» до навчання

Автор(и)

  • A. O. Mikheyv
  • V. B. Popovych
  • V. S. Dzhuryak

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.2.94.2020.59

Ключові слова:

адаптація, комунікативність, адаптаційний потенціал, нервовопсихічна стійкість, соціалізація, іноземні студенти, навчання

Анотація

Актуальність. Розвиток вищої медичної освіти в сучасних умовах супроводжується збільшенням інформаційного навантаження на студентів, що спричиняє певні труднощі адаптації у студентів перших років навчання, особливо серед іноземних громадян.

Мета роботи – вивчити особливості окремих показників адаптації іноземних студентів 2-го курсу медичного факультету №3 ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» до навчання.

Матеріал і методи. У ході дослідження проведено опитування 75 іноземних студентів віком (19,25 ± 0,183) років, серед яких 30 юнаків та 45 дівчат. Опитування проводилося шляхом анкетування англійською мовою із визначенням таких показників соціально-психологічної адаптації, як нервово-психічна стійкість, комунікативний потенціал, рівень соціалізації, девіантна поведінка та особистісний адаптивний потенціал.

Результати. Проведене дослідження рівня адаптації іноземних студентів 2-го курсу показало, що для більшості опитаних притаманний досить низький або недостатній рівень опірності до психічних і фізичних навантажень, відносно низький рівень комунікативності та соціалізації, але не притаманна схильність до відхильної поведінки. У цілому рівень соціально-психологічної адаптації іноземних студентів 2-го курсу досить низький, що потребує корекції та більшої уваги з боку викладачів і наставників.

Висновок. У закладах вищої медичної освіти слід враховувати особливості адаптації іноземних студентів до нових умов існування і навчання.

Посилання

Hantimurova NI, Fedchyshyn NO, Rudiak YuA. Profesiina pidhotovka studentiv-inozemtsiv u medychnykh universytetakh Ukrainy [Professional training of foreign students in medical universities of Ukraine]. Medychna osvita. 2019;4:5-9. Available at: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10858. (in Ukrainian).

Yavors'kyi AM. Kharakterystyka deiakykh aspektiv adaptatsii studentiv-inozemtsiv medychnoho universytetu [Characteristics of some aspects of adaptation of foreign medical students]. Prykarpats'kyi visnyk NTSh. Pul's. 2017;8:179-84. Available at: http://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/517. (in Ukrainian).

Kachyns'kyi O. Sotsial'no-kul'turna adaptatsiia inozemnykh studentiv (medychnykh spetsial'nostei) u protsesi dystantsiinoho navchannia yak naukova problema [Socio-cultural adaptation of foreign students (medical specialties) in the process of distance learning as a scientific problem]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii: naukovyi zhurnal. 2018;5:99-111. (in Ukrainian).

Tykhonovs'kyi OV. Adaptatsiia studentiv-inozemtsiv do navchannia v Ukraini [Adaptation of foreign students to study in Ukraine]. Medychna osvita. 2015;1:117-19. (in Ukrainian).

Katrushova L, Yalanska S, Rudenko L, Katrushov O. Peculiarities of the process of psychological adaptation of foreign students of ukrainian higher education institutions of medical profile, role of emotional intelligence in the socialization process. Wiadomości Lekarskie. 2019;72(10):1930-34. Available from: http://dx.doi.org/10.36740/wlek201910114.

Pototskaya OY, Shevchenko KM. Comparison of school training features in Ukraine, India and Israel, affecting the adaptation to the system of higher medical education in Ukraine. Morphologia. 2018;12(3):158-63. Available from: http://dx.doi.org/10.26641/1997-9665.2018.3.158-163.

Shevchenko VV. The reform of the higher education of Ukraine in the conditions of the military-political crisis. International Journal of Educational Development. 2019;65:237-53. Available from: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2018.08.009.

Malakhova SM. Problemy mizhkul'turnoi komunikatsii inozemnykh studentiv: pedahohichni aspekty [Problems of intercultural communication of foreign students: pedagogical aspects]. Medychna osvita. 2016;1:32-4. (in Ukrainian).

Magrlamova KG. Adaptation of the future doctors for the training in higher medical educational establishment. News of science and education. 2016;21(3):20-4. Available from: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/2434.

Ferencz V, Hrehová D, Seňová A. Higher education require adaptation of students study abroad programs. Kliestik T, editor. SHS Web of Conferences [Internet]. EDP Sciences. 2020;74:02003. Available from: http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20207402003.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-04

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ