Особливості адаптації іноземних студентів спеціальності «медицина» до навчання
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.2.94.2020.59Ключові слова:
адаптація, комунікативність, адаптаційний потенціал, нервовопсихічна стійкість, соціалізація, іноземні студенти, навчанняАнотація
Актуальність. Розвиток вищої медичної освіти в сучасних умовах супроводжується збільшенням інформаційного навантаження на студентів, що спричиняє певні труднощі адаптації у студентів перших років навчання, особливо серед іноземних громадян.
Мета роботи – вивчити особливості окремих показників адаптації іноземних студентів 2-го курсу медичного факультету №3 ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» до навчання.
Матеріал і методи. У ході дослідження проведено опитування 75 іноземних студентів віком (19,25 ± 0,183) років, серед яких 30 юнаків та 45 дівчат. Опитування проводилося шляхом анкетування англійською мовою із визначенням таких показників соціально-психологічної адаптації, як нервово-психічна стійкість, комунікативний потенціал, рівень соціалізації, девіантна поведінка та особистісний адаптивний потенціал.
Результати. Проведене дослідження рівня адаптації іноземних студентів 2-го курсу показало, що для більшості опитаних притаманний досить низький або недостатній рівень опірності до психічних і фізичних навантажень, відносно низький рівень комунікативності та соціалізації, але не притаманна схильність до відхильної поведінки. У цілому рівень соціально-психологічної адаптації іноземних студентів 2-го курсу досить низький, що потребує корекції та більшої уваги з боку викладачів і наставників.
Висновок. У закладах вищої медичної освіти слід враховувати особливості адаптації іноземних студентів до нових умов існування і навчання.
Посилання
Hantimurova NI, Fedchyshyn NO, Rudiak YuA. Profesiina pidhotovka studentiv-inozemtsiv u medychnykh universytetakh Ukrainy [Professional training of foreign students in medical universities of Ukraine]. Medychna osvita. 2019;4:5-9. Available at: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10858. (in Ukrainian).
Yavors'kyi AM. Kharakterystyka deiakykh aspektiv adaptatsii studentiv-inozemtsiv medychnoho universytetu [Characteristics of some aspects of adaptation of foreign medical students]. Prykarpats'kyi visnyk NTSh. Pul's. 2017;8:179-84. Available at: http://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/pulse/article/view/517. (in Ukrainian).
Kachyns'kyi O. Sotsial'no-kul'turna adaptatsiia inozemnykh studentiv (medychnykh spetsial'nostei) u protsesi dystantsiinoho navchannia yak naukova problema [Socio-cultural adaptation of foreign students (medical specialties) in the process of distance learning as a scientific problem]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii: naukovyi zhurnal. 2018;5:99-111. (in Ukrainian).
Tykhonovs'kyi OV. Adaptatsiia studentiv-inozemtsiv do navchannia v Ukraini [Adaptation of foreign students to study in Ukraine]. Medychna osvita. 2015;1:117-19. (in Ukrainian).
Katrushova L, Yalanska S, Rudenko L, Katrushov O. Peculiarities of the process of psychological adaptation of foreign students of ukrainian higher education institutions of medical profile, role of emotional intelligence in the socialization process. Wiadomości Lekarskie. 2019;72(10):1930-34. Available from: http://dx.doi.org/10.36740/wlek201910114.
Pototskaya OY, Shevchenko KM. Comparison of school training features in Ukraine, India and Israel, affecting the adaptation to the system of higher medical education in Ukraine. Morphologia. 2018;12(3):158-63. Available from: http://dx.doi.org/10.26641/1997-9665.2018.3.158-163.
Shevchenko VV. The reform of the higher education of Ukraine in the conditions of the military-political crisis. International Journal of Educational Development. 2019;65:237-53. Available from: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2018.08.009.
Malakhova SM. Problemy mizhkul'turnoi komunikatsii inozemnykh studentiv: pedahohichni aspekty [Problems of intercultural communication of foreign students: pedagogical aspects]. Medychna osvita. 2016;1:32-4. (in Ukrainian).
Magrlamova KG. Adaptation of the future doctors for the training in higher medical educational establishment. News of science and education. 2016;21(3):20-4. Available from: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/2434.
Ferencz V, Hrehová D, Seňová A. Higher education require adaptation of students study abroad programs. Kliestik T, editor. SHS Web of Conferences [Internet]. EDP Sciences. 2020;74:02003. Available from: http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20207402003.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 A. O. Mikheyv, V. B. Popovych, V. S. Dzhuryak
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).