Особливості ушкоджень водіїв та пасажирів у салоні автомобілів класу D при кутовому зіткненні
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXV.3.99.2021.6Ключові слова:
судово-медична експертиза; бокове зіткнення; автомобільна травмаАнотація
Мета дослідження – встановити особливості ушкодження водія і пасажира в салоні автомобіля класу D при боковому зіткненні.
Матеріал і методи. Проаналізовано випадки ДТП з 2008 по 2021р. у Житомирській, Рівненській, Волинській областях України. При автомобільній травмі розглядалися випадки кутового (правого та лівого) зіткнення із смертельним наслідком водія та пасажира переднього сидіння автомобілів класу D. Використані загальнонаукові та спеціальні методи: системно-структурний аналіз, спостереження, порівняння, опис. Додатково проводилась криміналістична експертиза ушкоджень. Статистичний аналіз включав первинне опрацювання даних методами описової статистики та перевірку нульової гіпотези методом мультифакторного аналізу.
Результати. Виявлені чіткі особливості ушкодження водія та пасажира при боковому зіткненні. Вони відрізнялись та характеризувались залежністю від правої чи лівої сторони зіткнення.
Висновки. Отримана сукупність ушкоджень, характерних для водія чи пасажира автомобілів класу D при лівому та правому кутовому зіткненнях, може бути використана для їх ідентифікації при проведенні судово-медичної експертизи.
Посилання
Fefelova YuA, Koloskova TP, Skobeleva SYu, Kazakova TV. Osobennosti izmeneniy antropometricheskikh pokazateley i kharaktera pitaniya u devushek 16-20 let [Features of changes in anthropometric indicators and the nature of nutrition in girls aged 16-20 years]. Sibirskoe meditsinskoe obozrenie. 2011;71(5):51-5. (in Russian).
Stankevicha E, Liana P, Umbrashko S, Ilva D. Analiz antropometricheskikh parametrov u zhenshchin starshe 40 let v Latvii [Analysis of anthropometric parameters in women over 40 in Latvia]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 23. Antropologiya. 2018;1:37-42. (in Russian).
Borovskiy I. Dinamika morfologicheskoy struktury sovremennogo muzhskogo naseleniya Izrailya [Dynamics of the morphological structure of the modern male population of Israel]. Moscow; 2010. 31 p. (in Russian).
Kullgren A, Stigson H, Axelsson A. Developments in car crash safety since the 1980s. In Proceedings of the IRCOBI Conference; 2020. 14 р.
Meng Y, Untaroiu C. Numerical investigation of occupant injury risks in car-to-end terminal crashes using dummy-based injury criteria and vehicle-based crash severity metrics. Accid Anal Prev. 2020;145:105700. DOI: 10.1016/j.aap.2020.105700.
Islam M, Mannering F. A temporal analysis of driver-injury severities in crashes involving aggressive and non-aggressive driving. Analytic Methods in Accident Research. 2020;27:100128. DOI: 10.1016/j.amar.2020.100128.
Møller M, Janstrup KH. Crash involvement among unlicensed 17 year old drivers before and after licensing at 17 was allowed. Accident Analysis & Prevention. 2021;156:106109. DOI: 10.1016/j.aap.2021.106109.
Wang C, Quddus MA, Ison SG. The effect of traffic and road characteristics on road safety: A review and future research direction. Safety Science. 2013;57:264-75. DOI: 10.1016/j.ssci.2013.02.012.
Sokol VK. Osobennosti kompleksnykh sudebno-meditsinskikh ekspertiz mekhanicheskogo povrezhdeniya nizhnikh konechnostey pri neletal'noy avtotravme [Features of complex forensic medical examinations of mechanical damage to the lower extremities in non-fatal car trauma]. Morphologia. 2020;14(3):76-84. DOI: 10.26641/1997-9665.2020.3.76-84 (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В. Зозуля
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).