Зміни в сучасному університеті: виклики сьогодення та тенденції розвитку в умовах онлайн навчання
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXV.4.100.2021.22Ключові слова:
дистанційні заняття; аудіали; кінестети; візуали; симуляційні методики; чек-лист; комбіноване навчанняАнотація
Актуальність. Світова пандемія коронавірусу внесла суттєві корективи в систему вищої освіти, що змушує вдаватися до пошуку новітніх методик викладання, які дозволять оптимізувати навчальний процес для всіх її здобувачів, а також дадуть можливість проводити адекватну оцінку рівня знань студентів.
Мета роботи – визначити оптимальні методики онлайн викладання матеріалу для студентів залежно від їх особливостей сприйняття інформації, а також забезпечити ефективний спосіб контролю знань.
Матеріал і методи. Упродовж періоду карантину та онлайн навчання застосовано платформу Google Meet для проведення онлайн практичних та семінарських занять. Залежно від того, який інформаційний канал сприйняття інформації переважав у більшості студентів групи, застосовувався індивідуальний підхід подання інформації з різним видом наочності. Оцінка ефективності різних методик викладення матеріалу проводилася шляхом проведення проміжного та поточного контролю знань, а також усним опитуванням студентів наприкінці семестру.
Результати. Найвища продуктивність сприйняття інформації виявлена при комбінації різноманітних методик викладання впродовж однієї пари, коли студенти по черзі задіюють звуковий, зоровий аналізатор, а також тримають у руках попередньо роздруковані матеріали. Використання коротких сценаріїв симуляційної медицини, коли є можливість вдосконалювати комунікативну компетенцію, суттєво підвищує активність студентів упродовж заняття, що проявляється кількістю «піднятих рук» та коментарів у чаті. Винахідливість та наполегливість викладача дає можливість об’єктивно оцінити знання студентів, незважаючи на очевидні труднощі, що вносить онлайн навчання.
Висновок. Упродовж карантину та за умови проведення дистанційного навчання, найбільш ефективними є методики поєднаного викладення матеріалу, коли студенти мають змогу використовувати усі канали сприйняття інформації.
Посилання
Wijesooriya NR, Mishra V, Brand PLP, Rubin BK. COVID-19 and telehealth, education, and research adaptations. Paediatr Respir Rev. 2020 Sep;35:38-42. DOI: 10.1016/j.prrv.2020.06.009.
Kostits'ka IO, Makoida IIa, Vyshyvaniuk VIu, Tymochko NB, Shevchuk MV. Dosvid vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia sered studentiv-medykiv. Shliakhy rozvytku nauky v suchasnykh kryzovykh umovakh [Experience in implementing distance learning among medical students. Ways of development of science in modern crisis conditions]. abstracts of reports of the I International scientific and practical Internet conference, May 28-29, 2020 Dnipro; 2020. 506 p. (in Ukrainian).
Mikhieiev AO, Deineka SIe. Osnovni pokaznyky sotsial'no-psykholohichnoi adaptatsii vitchyznianykh studentiv do navchannia za umov dystantsiinoi osvity [The main indicators of socio-psychological adaptation of domestic students to study in distance education]. Modern problems in science. 2020;8:463. (in Ukrainian).
Chandratre S. Medical students and COVID-19: Challenges and supportive strategies. J Med Educ Curric Dev. 2020;7:2382120520935059. DOI: 10.1177/2382120520935059.
Abaturov OIe, Ahafonova OO. Dosvid dystantsiinoho vykladannia pediatrii studentam chetvertoho kursu u medychnykh vyshakh Ukrainy v umovakh pandemii COVID-19 [Experience of distance teaching pediatrics to fourth-year students in medical universities of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic]. Zdorov'e rebenka. 2020;15(3):200-3. DOI: 10.22141/2224-0551.15.3.2020.204556. (in Ukrainian).
Oliveira Franco RL, Martins Machado JL, Satovschi Grinbaum R, Martiniano Porfírio GJ. Barriers to outpatient education for medical students: a narrative review. Int J Med Educ. 2019 Sep 27;10:180-190. DOI: 10.5116/ijme.5d76.32c5.
Hermsen JL, Mokadam NA, Verrier ED. Flipping the Classroom: How to optimize learning in the didactic setting. Thorac Surg Clin. 2019 Aug;29(3):279-84. DOI: 10.1016/j.thorsurg.2019.04.002.
Mokadam NA, Dardas TF, Hermsen JL, Pal JD, Mulligan MS, Jacobs LM, et al. Flipping the classroom: case-based learning, accountability, assessment, and feedback leads to a favorable change in culture. J Thorac Cardiovasc Surg. 2017 Apr;153(4):987-96.e1. DOI: 10.1016/j.jtcvs.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 О. Нечитайло, О. Колотило
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).