Зміни в сучасному університеті: виклики сьогодення та тенденції розвитку в умовах онлайн навчання

Автор(и)

  • О. Нечитайло канд. мед. наук, доцент кафедри анестезіології та реаніматології, Буковинський державний медичний університет, м. Чернівці, Україна
  • О. Колотило д-р мед. наук, професор кафедри хірургії № 2, Буковинський державний медичний університет, м. Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXV.4.100.2021.22

Ключові слова:

дистанційні заняття; аудіали; кінестети; візуали; симуляційні методики; чек-лист; комбіноване навчання

Анотація

Актуальність. Світова пандемія коронавірусу внесла суттєві корективи в систему вищої освіти, що змушує вдаватися до пошуку новітніх методик викладання, які дозволять оптимізувати навчальний процес для всіх її здобувачів, а також дадуть можливість проводити адекватну оцінку рівня знань студентів.
Мета роботи – визначити оптимальні методики онлайн викладання матеріалу для студентів залежно від їх особливостей сприйняття інформації, а також забезпечити ефективний спосіб контролю знань.
Матеріал і методи. Упродовж періоду карантину та онлайн навчання застосовано платформу Google Meet для проведення онлайн практичних та семінарських занять. Залежно від того, який інформаційний канал сприйняття інформації переважав у більшості студентів групи, застосовувався індивідуальний підхід подання інформації з різним видом наочності. Оцінка ефективності різних методик викладення матеріалу проводилася шляхом проведення проміжного та поточного контролю знань, а також усним опитуванням студентів наприкінці семестру.
Результати. Найвища продуктивність сприйняття інформації виявлена при комбінації різноманітних методик викладання впродовж однієї пари, коли студенти по черзі задіюють звуковий, зоровий аналізатор, а також тримають у руках попередньо роздруковані матеріали. Використання коротких сценаріїв симуляційної медицини, коли є можливість вдосконалювати комунікативну компетенцію, суттєво підвищує активність студентів упродовж заняття, що проявляється кількістю «піднятих рук» та коментарів у чаті. Винахідливість та наполегливість викладача дає можливість об’єктивно оцінити знання студентів, незважаючи на очевидні труднощі, що вносить онлайн навчання.
Висновок. Упродовж карантину та за умови проведення дистанційного навчання, найбільш ефективними є методики поєднаного викладення матеріалу, коли студенти мають змогу використовувати усі канали сприйняття інформації.

Посилання

Wijesooriya NR, Mishra V, Brand PLP, Rubin BK. COVID-19 and telehealth, education, and research adaptations. Paediatr Respir Rev. 2020 Sep;35:38-42. DOI: 10.1016/j.prrv.2020.06.009.

Kostits'ka IO, Makoida IIa, Vyshyvaniuk VIu, Tymochko NB, Shevchuk MV. Dosvid vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia sered studentiv-medykiv. Shliakhy rozvytku nauky v suchasnykh kryzovykh umovakh [Experience in implementing distance learning among medical students. Ways of development of science in modern crisis conditions]. abstracts of reports of the I International scientific and practical Internet conference, May 28-29, 2020 Dnipro; 2020. 506 p. (in Ukrainian).

Mikhieiev AO, Deineka SIe. Osnovni pokaznyky sotsial'no-psykholohichnoi adaptatsii vitchyznianykh studentiv do navchannia za umov dystantsiinoi osvity [The main indicators of socio-psychological adaptation of domestic students to study in distance education]. Modern problems in science. 2020;8:463. (in Ukrainian).

Chandratre S. Medical students and COVID-19: Challenges and supportive strategies. J Med Educ Curric Dev. 2020;7:2382120520935059. DOI: 10.1177/2382120520935059.

Abaturov OIe, Ahafonova OO. Dosvid dystantsiinoho vykladannia pediatrii studentam chetvertoho kursu u medychnykh vyshakh Ukrainy v umovakh pandemii COVID-19 [Experience of distance teaching pediatrics to fourth-year students in medical universities of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic]. Zdorov'e rebenka. 2020;15(3):200-3. DOI: 10.22141/2224-0551.15.3.2020.204556. (in Ukrainian).

Oliveira Franco RL, Martins Machado JL, Satovschi Grinbaum R, Martiniano Porfírio GJ. Barriers to outpatient education for medical students: a narrative review. Int J Med Educ. 2019 Sep 27;10:180-190. DOI: 10.5116/ijme.5d76.32c5.

Hermsen JL, Mokadam NA, Verrier ED. Flipping the Classroom: How to optimize learning in the didactic setting. Thorac Surg Clin. 2019 Aug;29(3):279-84. DOI: 10.1016/j.thorsurg.2019.04.002.

Mokadam NA, Dardas TF, Hermsen JL, Pal JD, Mulligan MS, Jacobs LM, et al. Flipping the classroom: case-based learning, accountability, assessment, and feedback leads to a favorable change in culture. J Thorac Cardiovasc Surg. 2017 Apr;153(4):987-96.e1. DOI: 10.1016/j.jtcvs.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ