Підготовка іноземних громадян до складання іспитів щодо підтвердження дипломів на батьківщині випускників – як один із видів навчально-методичної роботи та складової освітнього процесу в БДМУ

Автор(и)

  • І.Г. Савка д-р мед. наук, професор закладу вищої освіти кафедри судової медицини та медичного правознавства Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • С.Д. Савка канд.мед.наук, доцент закладу вищої освіти кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології ім. С.М.Савенка Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • М.Н. Гарас канд.мед.наук, доцент закладу вищої освіти кафедри педіатрії та дитячих інфекційних хвороб Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXVI.4.104.2022.14

Ключові слова:

іноземні студенти; освітній процес; навчально-методична робота; іспити; підтвердження дипломів

Анотація

Вступ. Імідж кожного освітнього закладу створюють його випускники. Від того, наскільки є успішними молоді люди, які закінчили той чи інший заклад вищої освіти (ЗВО), наскільки вони можуть реалізувати свої академічні права, що надають освітні документи їхніх вишів та зайняти відповідні робочі місця – залежить і престижність самих ЗВО.
Іноземні студенти, які навчаються у медичних ЗВО України, нарівні зі своїми українськими колегами впродовж 6-річного етапу додипломної підготовки мають складати низку єдиних державних комплексних іспитів, що демонструють рівень їхньої теоретичної (ЄДКІ 1) і практичної (ЄДКІ 2) підготовки.
Але не менш важливими для іноземців є іспити для підтвердження дипломів українських ЗВО після повернення на Батьківщину, за результатами успішного складання яких вони можуть приступати до післядипломної освіти і самостійної медичної практики у своїх країнах.
Мета роботи - дослідження ефективності одного з видів навчально-методичної роботи в університеті – підготовки іноземних громадян до складання іспиту для підтвердження дипломів на Батьківщині випускників (Індії).
Mатеріал і методи. У дослідження включено 1046 випускників медичного факультету №3 Буковинського державного медичного університету, вихідців з Індії, які успішно завершили навчання впродовж 2012-2021 років й отримали дипломи за спеціальністю “Лікувальна справа”, освітньо-кваліфікаційний рівень – “Спеціаліст” (із 2022 року випуску спеціальність 222 “Медицина”, ступінь вищої освіти – “Магістр”). Предметом дослідження були результати 1-ї спроби, отримані вказаною когортою випускників після їх прибуття на Батьківщину і складання державного іспиту на підтвердження їхніх дипломів. Отримані результати опрацьовані загальноприйнятими методами варіаційної статистики.
Результати. Починаючи з 2012-2013 року, курс підготовки для підтвердження дипломів випускниками з Індії почав успішно функціонувати на сервері дистанційного навчання університету, а з 2013-2014 навчального року запроваджене і саме його складання в контрольному режимі, яке вважалося успішним при вирішенні студентом більше 50% тестових завдань із 300 тестів у цілому.
На теперішній час вказаний курс підготовки налічує близько 25 000 тестових завдань з основних розділів теоретичної і практичної медицини.
Згідно з отриманими та опрацьованими даними, якщо у 2011 році тільки 12% випускників з першої спроби складали іспит МСІ, то до 2015 року їх було вже 53%, а в 2018 році – 64,1%. Це є одним із кращих показників щодо підтвердження дипломів випускників в Індії, після повернення їх із навчання на Батьківщину з багатьох країн світу.
Висновки. Студент – центровані курси навчання значно підвищують ефективність освітнього процесу при підготовці фахівців з вищою медичною освітою з числа іноземних громадян. Впровадження курсів підготовки до іспиту МСІ дозволило в декілька разів покращити результати щодо підтвердження дипломів випускниками БДМУ на Батьківщині в Індії.

Посилання

Medical Council of India - Screening Test Regulations, 2002 [Internet]. National Medical Commission [cited 2022 Sep 26]. Available from: https://web.archive.org/web/20220516160331/https://www.nmc.org.in/wp-content/uploads/2017/10/Screen-Test-Regulations-1.pdf.

Only 14% Indian students with foreign medical degrees passed FMGE in 2015-18 [Internet]. Times of India; 2019 [cited

Aug 7]. Available from: https://timesofindia.indiatimes.com/home/education/news/only-14-indian-students-with-foreign-medical-degrees-passed-fmge-in-2015-18/articleshow/72938234.cms.

Sharma K. 80% Foreign Medical Graduates Fail India’s Licence Exam. Here’s what they end up doing instead [Internet]. The Print; 2022 [cited 2022 Apr 28]. Available from: https://web.archive.org/web/20220927120831/https://theprint.in/

india/80-foreign-medical-graduates-fail-indias-licence-exam-heres-what-they-end-up-doing-instead/868875/?amp.

Country-wise performance in FMGE from 2015-2018 [Internet]. National Board of Examinations New Delhi; 2018

[cited 2022 Aug 7]. Available from: https://www.mea.gov.in/Images/amb1/FMGE_performance_rep

ort_NEW1.pdf.

Top 6 countries for Indian students to study MBBS abroad at low cost [Internet]. Articles – Study Abroad by College

Dekho. [cited 2022 Apr 28]. Available from: https://web.archive.org/web/20220417123649/https%3A%2F%2

Fwww.collegedekho.com%2Fstudy-abroad%2Farticles%2Fbest-countries-to-study-mbbs-abroad-at-low-cost%2F.

Low MBBS fees attract Indian students to Ukraine [Internet]. Hindustan Times; 2022 [cited 2022 Apr 28]. Available

from: https://web.archive.org/web/20220425041656/https%3A%2F%2Fwww.hindustantimes.com%2Fcities%2Fpune-news%2Flow-mbbs-fees-attract-indian-students-to-ukraine-101645987846737.html.

The ultimate 2021 guide for MBBS in Ukraine [Internet]. 7 Things to Know About MBBS in Ukraine for Indian Students. [cited 2022 Apr 28]. Available from: https://web.archive.org/web/20220424213732/https%3A%2F%2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-24

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ