ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХІАТРІЯ ТА НАРКОЛОГІЯ» СТУДЕНТАМ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • О.С. Юрценюк д-р мед. наук, професор кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології Буковинського державного медичного університету, лікар-психіатр вищої категорії, психотерапевт, медичний психолог, сексопатолог, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.27.1.105.2023.16

Ключові слова:

медицина; психіатрія; наркологія; методологія; дистанційне навчання; система MOODLE; студенти

Анотація

Мета роботи – сформувати методологічні основи викладання навчальної дисципліни «Психіатрія та наркологія» в сучасних умовах воєнного часу. Виділити інноваційні підходи щодо ефективного викладання дисципліни, зокрема в дистанційному форматі навчання.
Методи дослідження − загальнонаукові та конкретно-наукові. Результати дослідження та їх обговорення. Стаття присвячена особливостям методології викладання навчальної дисципліни «Психіатрія та наркологія» в сучасних умовах воєнного часу, що допомагає майбутнім лікарям засвоїти основи клінічних дисциплін. Опанування знаннями та навичками щодо діагностики стану психічного здоров’я людини, клінічних симптомів, профілактики порушення психічних функцій у процесі життєдіяльності та при різних коморбідних захворюваннях, проведення медичної та психологічної експертизи та реабілітації хворих. Висвітлено методологію проведення практичних занять для студентів-медиків та використання системи MOODLE для ефективного онлайн навчання.
Висновки. Враховуючи проведений аналіз інформації щодо викладання навчальної дисципліни «Психіатрія та наркологія» студентам закладів вищої освіти в умовах воєнного часу, нами описано можливості застосування систем для дистанційного навчання, зокрема системи MOODLE, для підготовки студентів вищої школи до занять за умови доступу до мережі Інтернет.

Посилання

Shkarlet SM, editor. Osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu. Innovatsiina ta proiektna diial'nist' [Education of Ukraine under martial law. Innovative and project activities]. Kyiv; 2022. 140 p. (in Ukrainian).

Babalich VA. Dosvid vykorystannia systemy Moodle pid chas vyvchennia dystsypliny «Teoriia i metodyka vykladannia plavannia» [The experience of using the Moodle system during the study of the discipline "Theory and methods of teaching swimming"]. Naukovo-metodychni osnovy vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v haluzi fizychnoi kul'tury i sportu. 2019;3:19-22. (in Ukrainian).

Kurochkin MIu. Dosvid vykorystannia systemy dystantsiinoho navchannia Moodle u samopidhotovtsi likariv-interniv dytiachykh anesteziolohiv [Experience of using the Moodle distance learning system in the self-training of interns of pediatric anesthesiologists]. Visnyk problem biolohii i medytsyny. 2015;1(3):56-8. (in Ukrainian).

Wynter L, Burgess A, Kalman E, Heron JE, Bleasel J. Medical students: what educational resources are they using? BMC Med Educ. 2019;19(1):36. DOI: 10.1186/s12909-019-1462-9.

Fediv VI, Olar OI, Biriukova TV. Vykorystannia systemy MOODLE u vyschomu medychnomu zakladi [Using the MOODLE system in a higher medical institution] [Internet]. In: Materials of the Ninth International science and practice conf. Theory and practice of using the Moodle online learning management system; 2021 Jun 06; Kyiv. Kyiv; 2021[cited 2023 Mar 20]. Available from: https://2021.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=27. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-23

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ