Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Україні та рівні їх контролю
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.27.4.108.2023.2Ключові слова:
звернення громадян; рівні контролю; медичні працівники; єдиний електронний реєстрАнотація
Скарги громадян є формою безпосереднього управління державними справами та одним із способів контролю за державним управлінням. Через звернення відбувається «діалог» між державою та громадянами, в якому можуть бути відображені як інтереси скаржника, так і інших громадян чи суспільства в цілому. Вимоги громадян – це перш за все джерело інформації та необхідна сила для вирішення поточних або перспективних проблем розвитку сучасної країни. Більшість звернень складається зі скарг і заяв, і за цими поняттями ховаються саме права, які були порушені або не реалізовані, які формально закріплено в українському законодавстві. Зрозуміло, влада не може враховувати звернення всіх і кожного, але їх число по одній і тій же проблемі здатне змусити її не просто ухвалити рішення про усунення конкретного порушення, виправлення конкретного недоліку, але звернути увагу на проблему в масштабах країни.
Мета дослідження – проаналізувати організацію роботи зі зверненям громадян та визанчити основні рівні їх контролю.
Матеріал і методи. У дослідженні використанно статистичний та медико-епідеміологічний методи. Проведено аналіз бази даних зі зверненнями громадян МОЗ України за 10 років (2013-2022 рр.).
Результати дослідження. Встановлено, що за період дослідження в Україні значно збільшилась кількість звернень громадян щодо надання медичної допомоги. Кількість звернень за 2022 рік порівняно з 2013 роком збільшилась на 24,0%. Основні питання звернень громадян стосуються надання медичної допомоги (23,4%), кадрових питань (14,6%); питань направлення на медико-санітарну експертну комісію та лікарсько-консультативну комісію (12,9%) та неправомірних дій медичних працівників (7,7%). Отримані результати підтвердили необхідність розробки та впровадження наукових профілактичних технологій з метою удосконалення організації роботи зі зверненням громадян на регіональному рівні з подальшим впровадженням у роботу медичних закладів.
Висновки. Виявлено, що оптимізація роботи зі зверненнями потребує впровадження нової моделі щодо організації роботи із громадянами щодо їхніх звернень. Така модель забезпечить розгляд звернень по суті, з внесенням у єдиний реєстр звернень, враховуючи зворотний зв’язок та моніторинг задоволеності пацієнта.
Посилання
Adamyk V, Dyshkant Yu. Modernizatsiia orhanizatsiinoi kul'tury zakladu okhorony zdorov’ia v umovakh medychnoi reformy [Modernization of the organizational culture of the health care institution in the conditions of the medical reform]. Ekonomichnyi al'manakh. 2020;30(4):140-6. DOI: 10.35774/econa2020.04.140. (in Ukrainian).
Ivzhenko IB. Konflikt-menedzhment v systemi mistsevoho samovriaduvannia v umovakh sotsial'nykh zmin [Conflict management in the system of local self-government in conditions of social changes]. Naukovi perspektyvy. 2023;1:78-89. DOI: 10.52058/2708-7530-2023-1(31)-78-89. (in Ukrainian).
Teliehina DM, Tsymbal AV, Shevchuk OA. Sotsial'ni aspekty profilaktyky konfliktiv v orhanizatsii [Social aspects of conflict prevention in the organization]. Aktual'ni problemy ekonomiky ta upravlinnia. 2020;14:1-7. (in Ukrainian).
Yurochko TP, Zaremba SM. Zadovolenist' patsiientiv yakistiu medychnoi dopomohy yak indykator otsiniuvannia efektyvnosti zaprovadzhennia zmin u sferi okhorony zdorov’ia: ohliad literatury. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok [Patient satisfaction with the quality of medical care as an indicator of the effectiveness of the implementation of changes in the field of health care: a review of the literature. Public administration: improvement and development] [Internet]. 2019[cited 2023 Jul 17];11. Available from: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/36.pdf. DOI: 10.32702/2307-2156-2019.11.34. (in Ukrainian).
Yasyns'kyi IH. Implementatsiia protsedury mediatsii v ukrains'ke zakonodavstvo: teoretyko-pravovyi analiz [Implementation of the mediation procedure in Ukrainian legislation: theoretical and legal analysis] [dissertation abstract]. Kyiv; 2016. 295 p. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 А.С. Бідучак
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).