Особливості психологічної підготовки перед операціями у практиці дитячого ортопеда-травматолога та хірурга

Автор(и)

  • М.Д. Процайло канд. мед.наук, доцент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • В.Г. Дживак д-р філософії, асистент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • Т.І. Ничка здобувач кваліфікаційної роботи магістерського рівня вищої освіти Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського МОЗ Україним, м.Тернопіль, Україна
  • І.О. Крицький канд. мед. наук, доцент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України, м.Тернопіль, Україна
  • М.М. Галич педіатр, ортопед-травматолог Комунального некомерційного підприємства “Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня” Тернопільської обласної ради, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.27.4.108.2023.7

Ключові слова:

eксклюзивні травми; психологічний контакт; діти; операція; хірургія; передопераційна підготовка

Анотація

Актуальність дослідження. Психологічний контакт визначається як сприйняття пацієнтом попередньої комунікації з медичним персоналом та обставин перебування в лікувальному закладі. Взаємодія з лікарем і медичним персоналом може значно вплинути на психічний стан пацієнта перед операцією, а також на результати самої операції та має перспективний характер у контексті вдосконалення медичної практики та забезпечення високого рівня якості медичних послуг.
Мета дослідження – досліження методів психологічного контакту в процесі передопераційної підготовки дітей з винятковими травмами, що необхідно для здійснення адекватної хірургічної допомоги та отримання позитивних результатів після оперативних втручань.
Матеріал і методи. Вивчалися особливості передопераційної підготовки дітям різного віку. Психологічний контакт з дітьми встановлювали згідно з рекомендаціями фахівців-психологів і складався з п’яти етапів. Основні етапи психологічного контакту складали: подолання психологічного бар’єра, пошук спільних уподобань, визначення тактики спілкування, пошук перешкод для спілкування, стабілізація діалогу. На прикладі трьох клінічних випадків з ексклюзивними травмами показані деякі особливості встановлення психологічного контакту перед операцією. Описані клінічні випадки з практики, перебіг та лікування.
Результати дослідження. Висвітлено основні етапи психологічного контакту перед операцією та визначено основні помилки, які можуть впливати на налаштування дітей перед хірургічними втручаннями. Психологічна підготовка перед операцією є обов'язковою, зменшуючи негативний вплив стресу та сприяючи позитивним результатам операцій. Дослідження підкреслює важливість індивідуального підходу до встановлення психологічного контакту з дітьми.
Висновки. Похід до лікаря для багатьох дітей є сильним стресом. Хірургічні операції завжди є неприємними і викликають тривогу та страх. Страх можна посилювати, плекати до великих меж або навчитися контролювати його. Психологічна підготовка перед операцією обов’язкова, вона зменшує негативний вплив стресу і збільшує позитивні результати операції.

Посилання

Patil P, Nathani P, Bakker JM, van Duinen AJ, Bhushan P, Shukla M, et al. Are LMICs Achieving the Lancet Commission Global Benchmark for Surgical Volumes? A Systematic Review. World J Surg. 2023 Aug;47(8):1930-39. DOI: 10.1007/s00268-023-07029-x.

Ullrich S, Kisa P, Ozgediz D. Global children's surgery: recent advances and future directions. Curr Opin Pediatr. 2019 Jun;31(3):399-408. DOI: 10.1097/MOP.0000000000000765.

Protsailo MD, Hoshchynskyi PV, Kryckyy IO, Dzhyvak VG. Pediatric high-energy and other traumatic injury: cases and reviews. International Journal of Health Sciences. 2022;6(1):11513-24. DOI: 10.53730/ijhs.v6nS1.7790.

Oak SN, Dave NM, Garasia MB, Parelkar SV. Surgical checklist application and its impact on patient safety in pediatric surgery. J Postgrad Med. 2015;61(2):92-4. DOI: 10.4103/0022-3859.150450.

Protsailo MD, Nemchenko КY, Protsailo ОM. Traumatological pyramid syndrome. Actual Problems of Pediatrics, Obstetrics and Gynecology. 2023;1:31-7. DOI: 10.11603/24116-4944.2023.1.13937.

Mathias EG, Pai MS, Guddattu V, Bramhagen AC. Non-pharmacological interventions to reduce anxiety among children undergoing surgery: A systematic review. J Child Health Care. 2023;27(3):466-87. DOI: 10.1177/13674935211062336.

Luengo TD, Rivas AB, Loureido E, Vargas E. Reducing preoperative anxiety in parents of surgical patients. Heliyon. 2023;9(5):e15920. DOI: 10.1016/j.heliyon.2023.e15920.

Javidan A, Nelms MW, Li A, Lee Y, Zhou F, Kayssi A, et al. Evaluating YouTube as a source of education for patients undergoing surgery: a systematic review. Ann Surg. 2023;278(4):712-18. DOI: 10.1097/SLA.0000000000005892.

Adorisio O, Davoli E, De Peppo F. Evaluation of YouTube videos addressing thoracoscopic sympathectomy using the LAP-VEGaS guidelines. Front Surg. 2023;10:1133124. DOI: 10.3389/fsurg.2023.1133124.

Nandakumar S, Maldonado-Duran JM, Sauceda-Garcia JM, Nibras S, Yerramsetti A, NguyenVS. Mind-Body Issues in the Consultation-Liaison Service in Pediatric Hospitals. Handbook of Mind-Body Integration in Child and Adolescent Development. 2023. p. 317-30. DOI: 10.1007/978-3-031-18377-5_24.

Musselman E, Shea K, Johnson L. Developmentally appropriate care of pediatric patients in the perioperative setting. AORN J. 2023;117(2):98-108. DOI: 10.1002/aorn.13863.

Paron K. Exploring child-patient autonomy: findings from an ethnographic study of clinic visits by children. Child Indicators Research. 2023. 1-23 p.

Mărginean CO, Meliţ LE, Chinceşan M, Mureşan S, Georgescu AM, Suciu N, et al. Communication skills in pediatrics - the relationship between pediatrician and child. Medicine (Baltimore). 2017;96(43):e8399. DOI: 10.1097/MD.0000000000008399.

Lund AR, Faergemann C, Lauritsen JM. A population-based study of seasonal variation in children's fractures. Dan Med J. 2021 Sep 15;68(10):A12200934.

Eberhart L, Aust H, Schuster M, Sturm T, Gehling M, Euteneuer F, et al. Preoperative anxiety in adults - a cross-sectional study on specific fears and risk factors. BMC Psychiatry. 2020;20(1):140. DOI: 10.1186/s12888-020-02552-w.

Ahmadipour M, Sattari H, Nejad MA. Incidence and risk factors related to anxiety of children and adolescents before elective surgery. Eur J Transl Myol. 2022;32(2):10449. DOI: 10.4081/ejtm.2022.10449.

Protsailo MD. The clinical case of mutual aggravation syndrome at muscular torticollis. Achievements of Clinical and Experimental Medicine. 2020;1:161-64. DOI: 10.11603/1811-2471.2020.v.i1.11082.

Kopcsó K, Láng A, Coffman MF. Reducing the nighttime fears of young children through a brief parent-delivered treatment-effectiveness of the Hungarian version of uncle lightfoot. Child Psychiatry Hum Dev. 2022;53(2):256-67. DOI: 10.1007/s10578-020-01103-4.

Drake JE, Winner E. How children use drawing to regulate their emotions. Cogn Emot. 2013;27(3):512-20. DOI: 10.1080/02699931.2012.720567.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-23

Номер

Розділ

ОРИГІНАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ