Критеріі якості підготовки навчально-методичного забезпечення на кафедрі терапевтичної стоматології стоматологічного факультету у студентів та лікарів-інтернів у підготовці майбутніх лікарів-практиків
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.27.4.108.2023.23Ключові слова:
лікарі-інтерни; навчально-методичні матеріали; логіка пізнавальної діяльностіАнотація
Актуальність. У статті велика увага приділена методичному забезпеченню навчального процесу, а саме створенню комплексу навчально-методичних матеріалів та стоматологічного устаткування для проведення практичних маніпуляцій для студентів та лікарів - інтернів зі спеціальності «стоматологія» згідно з новітніми системами навчання під час воєнного стану.
Мета дослідження – удосконалити підготовку кваліфікованих спеціалістів, які мають високу фундаментальну, загальномедичну та професійну підготовку як з теоретичних, так і з практичних навичок роботи.
Матеріал і методи. Для викладачів вищої школи постає низка важливих завдань: методологія створення освітніх програм, розробка комплексу навчально-методичних матеріалів з дисципліни, впровадження індивідуального психологічного підходу до кожного здобувача освіти. Результати. Навчально-методичне забезпечення представляє сукупність матеріалів у друкованому та в електронному вигляді. У свою чергу, навчальними матеріалами може бути інформація (мультимедійні презентації, навчальні відеофільми, комп’ютерні навчальні програми та ін.), яка систематизована відповідно до мети навчальної дисципліни або основної освітньої програми, представленої у формі, зручної для використання в навчальному процесі [3, 4]. Для успішного оволодіння дисципліни студентами зі спеціальності «стоматологія» та оптимізації навчального процесу створено комплекс навчально-методичних матеріалів, який включав етапи:
I. Розробка робочої програми з дисципліни «терапевтична стоматологія» від 2020 року, яка входить до навчального плану з підготовки відповідної спеціальності, на основі типової навчальної програми.
II. Підготовка теоретичного матеріалу з дисципліни згідно з вимогами освітньо-кваліфікаційних характеристик і освітньо-професійних програм підготовки фахівців, методики проведення практичних занять, дидактичних і контрольних матеріалів:
• комплекти теоретичних питань, тестів та ситуаційних завдань з дисципліни за темами;
• структурно-логічні схеми змісту тем, розділів, змістовних модулів;
• табличний фонд за темами;
• банк інструктивно-нормативних документів;
• мультимедійні презентації лекцій;
• комплект модульних білетів;
• критерії оцінки знань та вмінь студентів з дисципліни;
• перелік забезпеченості навчальної дисципліни літературою, список наукових джерел літератури, з використанням інформаційних ресурсів Інтернету;
• банк навчально-методичних матеріалів на веб-сторінці кафедри.
III. Систематизація, структурування та оформлення навчального матеріалу.
IV. Апробація та коректування матеріалів.
V. Тиражування матеріалів у друкованому або електронному варіанті:
• вимоги для студентів зі спеціальності «стоматологія» згідно з робочою програмою;
• методичні розробки лекційного курсу для викладачів;• курс лекцій з «терапевтичної стоматології» для студентів;
• методичні розробки для практичних занять для викладачів;
• методичні вказівки для студентів для практичних занять;
• протоколи для практичних занять;
• збірник тестових завдань із дисципліни для контролю знань на практичних заняттях;
• методичні розробки для самостійної позааудиторної роботи студентів;
• збірник тестових завдань для самостійної позааудиторної роботи.
Висновок. Створений комплекс навчально-методичних матеріалів та їх структурування, з позиції логіки пізнавальної діяльності майбутніх спеціалістів, допоможе набути знання з означеної дисципліни та буде
сприяти кваліфікованому їх застосовуванню майбутнього лікаря в практичній діяльності.
Посилання
Amosova LI, Novikova SCh, Berezhna OE, Pavlenko SA, Soloshenko YuI, Morhun NA. Udoskonalennia yakosti pidhotovky likariv-stomatolohiv na kafedri dytiachoi terapevtychnoi stomatolohii [Improving the quality of training of dentists at the Department of Children's Therapeutic Dentistry]. In: Scientific and practical materials. conf. from international with the participation of Improving the quality of training of doctors in modern conditions; 2016 Mar 24; Poltava Poltava; 2016. p. 7-9. (in Ukranian).
Volosovets' TM, Doroshenko OM, Doroshenko MV. Suchasni vyklyky ta vymohy schodo neperervnoho profesiinoho rozvytku likariv-stomatolohiv [Modern challenges and requirements for continuous professional development of dentists]. Medychna osvita. 2018;2:108-11. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2018.2.8960. (in Ukranian).
Hereliuk VI, Romanyshyn SS, Kukurudz NI, Kobryn OP, Kobryn NT. Kryterii formuvannia deontolohii ta komunikatyvnoi tolerantnosti v protsesi profesiinoi pidhotovky likariv-stomatolohiv [Criteria for the formation of deontology and communicative tolerance in the process of professional training of dentists]. Terapevtyka. 2023;4(1):60-5. DOI: 10.31793/2709-7404.2023.1.60. (in Ukranian).
Hevko IV. Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii u navchanni studentiv vyschoho navchal'noho zakladu [The use of modern information technologies in the education of students of a higher educational institution]. Naukovyi chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. Seriia 5 Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. 2018;62:46-50. (in Ukranian).
Hutor NS. Osoblyvosti navchannia ta formuvannia studentiv-stomatolohiv v umovakh viis'kovoho stanu [Peculiarities of training and formation of dental students under martial law]. Medychna osvita. 2022;3:36-41. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2022.3.13404. (in Ukranian).
Dvornyk VM, Tumakova OB, Teslenko OI, Yerys LB, Kuz' HM, Kuz' VS, et al. Interaktyvni metody pidhotovky likariv-stomatolohiv u suchasnykh umovakh [Interactive methods of training dentists in modern conditions]. In: Scientific and practical materials. conf. from international with the participation of Improving the quality of training of doctors in modern conditions; 2016 Mar 24; Poltava. Poltava; 2016, p. 62-4. (in Ukranian).
Kopchak OV, Rohozin VV. Metodyka realizatsii pedahohichnykh umov i strukturno-funktsional'noi modeli formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv-stomatolohiv zasobamy symuliatsiinoho navchannia ta analiz rezul'tativ doslidzhennia [Methodology of implementation of pedagogical conditions and structural-functional model of formation of professional competence of future dentists by means of simulation training and analysis of research results]. Innovatsiina pedahohika. 2022;2:119-23. DOI: 10.32843/2663-6085/2022/48.2.23. (in Ukranian).
Kul'bashna YaA. Kontseptual'ni osnovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u haluzi stomatolohii [Conceptual bases of formation of professional competence of future specialists in the field of stomatology]. Osvitolohichnyi dyskurs. 2014;2:86-96. (in Ukranian).
Linchevs'kyi OV, Chernenko VM, P’iatnyts'kyi YuS, Bulakh IIe. Shliakhy formuvannia systemy vyschoi medychnoi osvity Ukrainy v suchasnykh umovakh [Ways of formation of the system of higher medical education of Ukraine in modern conditions]. Medychna osvita. 2017;3:6-9. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753. (in Ukranian).
Paliichuk VI. Deiaki aspekty profesiinoi pidhotovky maibutnikh stomatolohiv metodamy sytuatyvnoho modeliuvannia [Some aspects of professional training of future dentists using situational modeling methods]. Suchasna stomatolohiia. 2019;5:106-9. DOI: 10.33295/1992-576X-2019-5-106. (in Ukranian).
Yatsenko IV, Ivanyts'ka OS, Lokes KP, Havryl'iev VM. Stymuliuvannia piznaval'noho interesu ta motyvatsii do navchannia yak zasib pidvyschennia yakosti pidhotovky maibutnikh likariv-stomatolohiv [Stimulation of cognitive interest and motivation to study as a means of improving the quality of training of future dentists]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2023;3(1):166-9. DOI: 10.31718/2077-1096.23.1.166. (in Ukranian).
Ayn C, Robinson L, Nason A, Lovas J. Determining Recommendations for Improvement of Communication Skills Training in Dental Education: A Scoping Review. J Dent Educ. 2017;81(4):479-88. DOI: 10.21815/jde.016.003.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 В.М. Батіг, О.В. Митченок, М.П. Митченок, Т.А. Глущенко, І.В. Батіг

Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).