Критеріі якості підготовки навчально-методичного забезпечення на кафедрі терапевтичної стоматології стоматологічного факультету у студентів та лікарів-інтернів у підготовці майбутніх лікарів-практиків

Автор(и)

  • В.М. Батіг д-р мед.наук, доцент, завідувач кафедри терапевтичної стоматології Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • О.В. Митченок канд. мед. наук, доцент кафедри терапевтичної стоматології Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • М.П. Митченок канд. мед. наук, доцент кафедри дитячої стоматології Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • Т.А. Глущенко канд. мед. наук, асистент кафедри терапевтичної стоматології Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна
  • І.В. Батіг асистент кафедри хірургічної стоматології Буковинського державного медичного університету, м.Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.27.4.108.2023.23

Ключові слова:

лікарі-інтерни; навчально-методичні матеріали; логіка пізнавальної діяльності

Анотація

Актуальність. У статті велика увага приділена методичному забезпеченню навчального процесу, а саме створенню комплексу навчально-методичних матеріалів та стоматологічного устаткування для проведення практичних маніпуляцій для студентів та лікарів - інтернів зі спеціальності «стоматологія» згідно з новітніми системами навчання під час воєнного стану.
Мета дослідження – удосконалити підготовку кваліфікованих спеціалістів, які мають високу фундаментальну, загальномедичну та професійну підготовку як з теоретичних, так і з практичних навичок роботи.
Матеріал і методи. Для викладачів вищої школи постає низка важливих завдань: методологія створення освітніх програм, розробка комплексу навчально-методичних матеріалів з дисципліни, впровадження індивідуального психологічного підходу до кожного здобувача освіти. Результати. Навчально-методичне забезпечення представляє сукупність матеріалів у друкованому та в електронному вигляді. У свою чергу, навчальними матеріалами може бути інформація (мультимедійні презентації, навчальні відеофільми, комп’ютерні навчальні програми та ін.), яка систематизована відповідно до мети навчальної дисципліни або основної освітньої програми, представленої у формі, зручної для використання в навчальному процесі [3, 4]. Для успішного оволодіння дисципліни студентами зі спеціальності «стоматологія» та оптимізації навчального процесу створено комплекс навчально-методичних матеріалів, який включав етапи:
I. Розробка робочої програми з дисципліни «терапевтична стоматологія» від 2020 року, яка входить до навчального плану з підготовки відповідної спеціальності, на основі типової навчальної програми.
II. Підготовка теоретичного матеріалу з дисципліни згідно з вимогами освітньо-кваліфікаційних характеристик і освітньо-професійних програм підготовки фахівців, методики проведення практичних занять, дидактичних і контрольних матеріалів:
• комплекти теоретичних питань, тестів та ситуаційних завдань з дисципліни за темами;
• структурно-логічні схеми змісту тем, розділів, змістовних модулів;
• табличний фонд за темами;
• банк інструктивно-нормативних документів;
• мультимедійні презентації лекцій;
• комплект модульних білетів;
• критерії оцінки знань та вмінь студентів з дисципліни;
• перелік забезпеченості навчальної дисципліни літературою, список наукових джерел літератури, з використанням інформаційних ресурсів Інтернету;
• банк навчально-методичних матеріалів на веб-сторінці кафедри.
III. Систематизація, структурування та оформлення навчального матеріалу.
IV. Апробація та коректування матеріалів.
V. Тиражування матеріалів у друкованому або електронному варіанті:
• вимоги для студентів зі спеціальності «стоматологія» згідно з робочою програмою;
• методичні розробки лекційного курсу для викладачів;• курс лекцій з «терапевтичної стоматології» для студентів;
• методичні розробки для практичних занять для викладачів;
• методичні вказівки для студентів для практичних занять;
• протоколи для практичних занять;
• збірник тестових завдань із дисципліни для контролю знань на практичних заняттях;
• методичні розробки для самостійної позааудиторної роботи студентів;
• збірник тестових завдань для самостійної позааудиторної роботи.
Висновок. Створений комплекс навчально-методичних матеріалів та їх структурування, з позиції логіки пізнавальної діяльності майбутніх спеціалістів, допоможе набути знання з означеної дисципліни та буде
сприяти кваліфікованому їх застосовуванню майбутнього лікаря в практичній діяльності.

Посилання

Amosova LI, Novikova SCh, Berezhna OE, Pavlenko SA, Soloshenko YuI, Morhun NA. Udoskonalennia yakosti pidhotovky likariv-stomatolohiv na kafedri dytiachoi terapevtychnoi stomatolohii [Improving the quality of training of dentists at the Department of Children's Therapeutic Dentistry]. In: Scientific and practical materials. conf. from international with the participation of Improving the quality of training of doctors in modern conditions; 2016 Mar 24; Poltava Poltava; 2016. p. 7-9. (in Ukranian).

Volosovets' TM, Doroshenko OM, Doroshenko MV. Suchasni vyklyky ta vymohy schodo neperervnoho profesiinoho rozvytku likariv-stomatolohiv [Modern challenges and requirements for continuous professional development of dentists]. Medychna osvita. 2018;2:108-11. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2018.2.8960. (in Ukranian).

Hereliuk VI, Romanyshyn SS, Kukurudz NI, Kobryn OP, Kobryn NT. Kryterii formuvannia deontolohii ta komunikatyvnoi tolerantnosti v protsesi profesiinoi pidhotovky likariv-stomatolohiv [Criteria for the formation of deontology and communicative tolerance in the process of professional training of dentists]. Terapevtyka. 2023;4(1):60-5. DOI: 10.31793/2709-7404.2023.1.60. (in Ukranian).

Hevko IV. Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii u navchanni studentiv vyschoho navchal'noho zakladu [The use of modern information technologies in the education of students of a higher educational institution]. Naukovyi chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. Seriia 5 Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. 2018;62:46-50. (in Ukranian).

Hutor NS. Osoblyvosti navchannia ta formuvannia studentiv-stomatolohiv v umovakh viis'kovoho stanu [Peculiarities of training and formation of dental students under martial law]. Medychna osvita. 2022;3:36-41. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2022.3.13404. (in Ukranian).

Dvornyk VM, Tumakova OB, Teslenko OI, Yerys LB, Kuz' HM, Kuz' VS, et al. Interaktyvni metody pidhotovky likariv-stomatolohiv u suchasnykh umovakh [Interactive methods of training dentists in modern conditions]. In: Scientific and practical materials. conf. from international with the participation of Improving the quality of training of doctors in modern conditions; 2016 Mar 24; Poltava. Poltava; 2016, p. 62-4. (in Ukranian).

Kopchak OV, Rohozin VV. Metodyka realizatsii pedahohichnykh umov i strukturno-funktsional'noi modeli formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv-stomatolohiv zasobamy symuliatsiinoho navchannia ta analiz rezul'tativ doslidzhennia [Methodology of implementation of pedagogical conditions and structural-functional model of formation of professional competence of future dentists by means of simulation training and analysis of research results]. Innovatsiina pedahohika. 2022;2:119-23. DOI: 10.32843/2663-6085/2022/48.2.23. (in Ukranian).

Kul'bashna YaA. Kontseptual'ni osnovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u haluzi stomatolohii [Conceptual bases of formation of professional competence of future specialists in the field of stomatology]. Osvitolohichnyi dyskurs. 2014;2:86-96. (in Ukranian).

Linchevs'kyi OV, Chernenko VM, P’iatnyts'kyi YuS, Bulakh IIe. Shliakhy formuvannia systemy vyschoi medychnoi osvity Ukrainy v suchasnykh umovakh [Ways of formation of the system of higher medical education of Ukraine in modern conditions]. Medychna osvita. 2017;3:6-9. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2017.3.7753. (in Ukranian).

Paliichuk VI. Deiaki aspekty profesiinoi pidhotovky maibutnikh stomatolohiv metodamy sytuatyvnoho modeliuvannia [Some aspects of professional training of future dentists using situational modeling methods]. Suchasna stomatolohiia. 2019;5:106-9. DOI: 10.33295/1992-576X-2019-5-106. (in Ukranian).

Yatsenko IV, Ivanyts'ka OS, Lokes KP, Havryl'iev VM. Stymuliuvannia piznaval'noho interesu ta motyvatsii do navchannia yak zasib pidvyschennia yakosti pidhotovky maibutnikh likariv-stomatolohiv [Stimulation of cognitive interest and motivation to study as a means of improving the quality of training of future dentists]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2023;3(1):166-9. DOI: 10.31718/2077-1096.23.1.166. (in Ukranian).

Ayn C, Robinson L, Nason A, Lovas J. Determining Recommendations for Improvement of Communication Skills Training in Dental Education: A Scoping Review. J Dent Educ. 2017;81(4):479-88. DOI: 10.21815/jde.016.003.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-23

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ