ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ СТУДЕНТАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СТОМАТОЛОГІЯ» НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ, ЦИТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ БДМУ

Автор(и)

  • Т.О. Семенюк канд. мед.наук, доцент кафедри гістології, цитології та ембріології закладу вищої освіти Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • Н.П. Пентелейчук канд.біол.наук, доцент кафедри гістології, цитології та ембріології закладу вищої освіти Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • А.А. Ходоровська канд.мед.наук, доцент кафедри гістології, цитології та ембріології закладу вищої освіти Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна
  • Г.М. Чернікова канд.мед.наук, доцент кафедри гістології, цитології та ембріології закладу вищої освіти Буковинського державного медичного університету, м. Чернівці, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.29.1.113.2025.22

Ключові слова:

вибіркова дисципліна; вільний вибір; компетенції; спеціальність «Стоматологія»

Анотація

Дана стаття демонструє досвід викладання вибіркової дисципліни «Клінічна гістологія з англійською термінологією для лікаря-стоматолога» студентам другого (магістерського) рівня 3-го курсу спеціальності 221 «Стоматологія», що була обрана студентами та викладалась співробітниками кафедри гістології, цитології та ембріології Буковинського державного медичного університету впродовж весняного семестру 2023-2024 навчального року.
Мета дослідження - проаналізувати та висвітлити компетентнісний підхід при викладанні вибіркової дисципліни.
Матеріал і методи. Впровадження вибіркової дисципліни «Клінічна гістологія з англійською термінологією для лікаря-стоматолога» для студентів 3-го курсу спеціальності 221 «Стоматологія» та створення навчально-методичних матеріалів для викладання на кафедрі гістології, цитології та ембріології БДМУ.
Результати. У результаті вивчення вибіркової дисципліни студенти 3-го курсу спеціальності «Стоматологія» заповнюють прогалини в знаннях, що були отримані ними ще на першому курсі навчання. Це той час, коли вони проживають складний період життя, тому що він сповнений змінами, які відбуваються в соціальному та освітньому напрямках. Під час вивчення вибіркової дисципліни здобувачі засвоюють гістологічну термінологію англійською мовою, що надалі сприятиме їх самовдосконаленню під час вивчення закордонних наукових праць англійською мовою. Завдяки такому комплексному підходу до вивчення вибіркової дисципліни студенти мають можливість якнайкраще підготуватися до складової ЄДКІ та успішно його скласти, бути більш впевненим на шляху професійного становлення та удосконалення.
Висновки. Впровадження в освітній процес вибіркової дисципліни «Клінічна гістологія з англійською термінологією для лікаря-стоматолога» на третьому курсі навчання сприятиме покращенню логічного клінічного мислення, яке ґрунтується на поглиблених і систематизованих знаннях та уміннях здобувачів освіти. У результаті майбутній лікар-стоматолог набуває всього того, що необхідно для подальшого успішного професійного росту і розвитку. Фахівець готовий витримувати конкуренцію на ринку праці. При цьому, лікар-стоматолог залишається всебічно розвиненою творчою людиною, зберігає особистісні характеристики. Є людиною, яка прагне займатися самоосвітою впродовж всього свого життя.

Посилання

Ariaiev ML, Kaplina LIe, Sen'kivs'ka LI, Usenko DV, Biriukov VS, Strel'tsov MS, et al. Vybirkovi dystsypliny v pediatrii yak nova mozhlyvist' otrymannia znan' ta navychok [Elective disciplines in pediatrics as a new opportunity to acquire knowledge and skills]. Odes'kyi medychnyi zhurnal. 2023;1:82-8. DOI: 10.32782/2226-2008-2023-1-18. (in Ukrainian).

Atamanchuk OV. Osoblyvosti vykladannia vybirkovykh dystsyplin kafedroiu histolohii, tsytolohii ta embriolohii IFNMU [Features of teaching elective subjects by the Department of Histology, Cytology and Embryology of IFNMU]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2022;22(1):146-50. DOI: 10.31718/2077-1096.22.1.146. (in Ukrainian).

Drevnits'ka RO, Boikiv AB, Avdieiev OV. Perspektyvy vykorystannia keis-metodiv navchannia zi stomatolohichnykh dystsyplin [Prospects for using case-based teaching methods in dental disciplines]. Medychna osvita. 2024;3:77-81. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2024.3.14967. (in Ukrainian).

Zakon Ukrainy «Pro vyschu osvitu» [Law of Ukraine “On Higher Education”] № 1556-VII of 01.07.2014. Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. (in Ukrainian).

Koryl'chuk NI. Vybirkova dystsyplina yak zaporuka pidvyschennia profesiinoho rivnia [Selective discipline as a guarantee of improving professional level]. Medychna osvita. 2021;4:32-6. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12688. (in Ukrainian).

Kulachyns'kyi MM, Sikors'ka OO. Vybirkovi humanitarni dystsypliny ta yikh znachennia u formuvannia medyka yak sotsial'noi osoby [Selective humanitarian disciplines and their importance in the formation of a physician as a social person]. Odes'kyi medychnyi zhurnal. 2023;1:99-103. (in Ukrainian).

Myhal' A, Trambovets'ka N, Yer'omenko N, Ihnaschuk O, Artemenko V, Stepurko T, et al. Kompetentnisnyi pidkhid u medychnii osviti [Competency-based approach in medical education]. National Agency for Quality Assurance in Higher Education. Kyiv; 2021. 76 p. Available from: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/24359. (in Ukrainian).

Prokop IA, Savaryn TV. Metod analizu konkretnykh sytuatsii (keis-metod) yak pedahohichna tekhnolohiia [The method of analyzing specific situations (case method) as a pedagogical technology]. Medychna osvita. 2021;1:93-7. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2021.1.11974. (in Ukrainian).

Shevchenko VH, Muraviov PT, Kolodii VV, Borodaiev IIe. Systemne formuvannia i rozvytok klinichnoho myslennia studentiv za dopomohoiu problemnykh metodiv navchannia [Systematic formation and development of clinical thinking of students using problem-based learning methods]. Medychna osvita. 2023;2:103-7. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2023.2.13671. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-11

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ