ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ «ФАРМАКОЛОГІЇ» ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ФОРМУВАННЯМ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.29.1.113.2025.26Ключові слова:
фармакологія; анальгетики; методичний матеріалАнотація
Забезпечення якісної вищої освіти в Україні є ключовим моментом для подальшого існування національного освітнього простору. Соціальні, економічні та політичні зміни, які постійно відбуваються в сучасному житті українців, зумовлюють розвиток соціально-небезпечних явищ у нашому суспільстві. Пандемія, викликана СОVID-19 у світі та Україні, зумовила низку змін у системі надання освітніх послуг загалом і в медичній освіті зокрема. На жаль, до цієї проблеми доєдналась ще серйозніша – початок повномасштабної військової агресії російської федерації проти України 24 лютого 2022 р. Передусім постала необхідність створення безпечних умов навчання учасників освітнього процесу. Вище вказані факти зумовили перехід на дистанційну форму навчання в закладах освіти.
В умовах дистанційного навчання важливо використовувати різноманітні методи навчання, щоб ефективно залучати студентів. Це може включати віртуальні лекції, інтерактивні онлайн-модулі, дискусійні форуми та практичні тематичні дослідження. Включення практичних прикладів і сценаріїв з реального життя може допомогти студентам краще зрозуміти актуальність фармакології для їхньої майбутньої стоматологічної практики.
Мета роботи – показати свій досвід викладання «Фармакології» при підготовці майбутніх стоматологів в умовах дистанційного навчання з формуванням здорового способу життя на прикладі вивчення студентами теми «Анальгетики».
Результати. Коли йдеться про пропаганду здорового способу життя серед майбутніх стоматологів, обізнаність студентів у питаннях фармакодинаміки та фармакокінетики анальгетиків, їхніх побічних дій, сприятиме формуванню здорового способу життя серед молоді, що є необхідною складовою майбутнього нашої держави. Оскільки розуміння значення «старих препаратів» як прототипів сучасних моно- та полікомпонентних лікарських засобів, висвітлення результатів власних наукових досліджень, щодо встановлення фармакотерапевтичних ефектів нових сполук чи розширення спектра дії відомих препаратів, є підґрунтям для набуття знань із фармакології та формування подальшого клінічного мислення на сучасному етапі навчання.
Висновки. У статті висвітлено досвід викладання «Фармакології» при підготовці студентів-стоматологів в умовах дистанційного навчання з формуванням здорового способу життя. Існуючі на сьогоднішній день технології дистанційного навчання з використанням сучасних цифрових платформ, якісного контентного наповнення освітніх ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань дають можливість адаптуватися до сучасних реалій освітнього процесу.
Посилання
Kukharsky V, Oseredchuk O, editors. The system of ensuring the quality of education in Ukraine: development based on European standards and recommendations: a manual. Lviv; 2018. 248 p.
Sergeeva LM, Stoychyk TI. Theoretical and methodological foundations of training competitive specialists in the context of the modern labor market: collection of materials of the Second All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (with foreign scholars). Kryvyi Rih: KPGTL; 2019. 203 p.
On some issues of organizing the work of institutions of professional pre-higher and higher education during martial law: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 07.03.2022 No. 235. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0235729-22#Text.
Education under martial law: inf.-analytical collection. DNU "Institute of Educational Analytics". Kyiv; 2022. 358 p. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf.
Podoliuk M, Vilkhova I, Mateshuk-Vatseba L. Morphometric characteristics of angioarchitectonics of the mucous membrane of the fallopian tube in the norm and under the influence of opioids in the experiment. Proceedings of the Scientific Research Institute of Medical Sciences. 2020;59(1):69-78.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Буковинський медичний вісник

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).