Соціально-психологічна адаптація студентів 3-го курсу медичних факультетів
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXI.1.81.2017.18Ключові слова:
соціалізація, адаптація, комунікативність, студенти, навчанняАнотація
У статті висвітлено результати вивчення найважливіших показників, що характеризують соціально-психологічну адаптацію студентів медичних факультетів ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» за впливу процесу навчання на 3-му курсі. Встановлено, що для більшості опитаних студентів характерним є суттєве зниження основних показників соціально-психологічної адаптації: низька опірність до фізичних та психічних навантажень, ускладнений перебіг пристосувань зі зниженням рівня комунікативності та підвищеною конфліктністю, проте без ознак агресивності.
Посилання
Zmanovskaya EV. Strukturno-dinamicheskaya kontseptsiya deviantnogo povedeniya [Structural-dynamic concept of deviant behavior]. Vestn. TGPU. 2013;5:189-95. (in Russian).
Karpenko YuD. Dinamika funktsional'nogo sostoyaniya i adaptatsionnykh protsessov u studentov [Dynamics of the functional state and adaptation processes in students]. Gigiena i san. 2012;4:61-3. (in Russian).
Kolomiets OI. Teoretiko-metodologicheskie aspekty voprosa adaptatsii studentov k obrazovatel'nomu protsessu [Theoretical and methodological aspects of the issue of students' adaptation to the educational process]. Uchenye zapiski universiteta im. P.F. Lesgafta. 2013;6:68-72. (in Russian).
Kostina LA, Milyaeva LM. Sotsial'no-psikhologicheskaya adaptatsiya studentov k obucheniyu v meditsinskom vuze [Socio-psychological adaptation of students to study at a medical school]. Fundament. Issled. 2014;11-2:433-37. (in Russian).
Levina ID. Sotsializatsiya i vospitanie studentov v sisteme professional'nogo obrazovaniya [Socialization and education of students in vocational education system]. Sred. profes. obrazov. 2014;1:6-9. (in Russian).
Maklakova AG, Chermyanina SV, Raygorodskiy DYa, editors. Mnogourovnevyy lichnostnyy oprosnik «Adaptivnost'» (MLO-AM) [Multi-level personal questionnaire "Adaptability" (MLO-AM)]. Pract. psychodiagnostics. Samara; 2001. 549-58 p. (in Russian).
Myronchuk NM. Osoblyvosti adaptatsii studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv do zminenykh umov zhyttiediial'nosti [Features of Adaptation of Students of Higher Educational Institutions to Changed Living Conditions]. New Learning Technologies. Kyiv; 2013. 79. 82-5. (in Ukrainian).
Mostova IV. Adaptatsiine vkhodzhennia studentiv u navchal'nu diial'nist' [Adaptive entry of students into educational activities]. Visn. Kyiv. nats. torhiv.-ekonom. un-tu. 2012;4:129-38. (in Ukrainian).
Nikolaienko SI, Nikolaienko OS. Formuvannia sotsial'no-psykholohichnoi adaptyvnosti studentiv pid chas navchannia u vyschomu navchal'nomu zakladi yak psykholoho-pedahohichna problema [Formation of socio-psychological adaptability of students during studying at a higher educational institution as a psychological and pedagogical problem]. Svitohliad – Filosofiia – Relihiia. 2013;4:64-72. (in Ukrainian).
Pershyna AV. Psykholohichni chynnyky adaptatsii studentiv do navchannia u VNZ [Psychological factors of adaptation of students to study at higher educational establishments]. Mizhnar. nauk. forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment. 2011;5:124-35. (in Ukrainian).
Raicheva TD. Adaptatsiia studentiv do navchal'noi diial'nosti [Adapting Students to Educational Activities]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. 2012;12:135-38. (in Ukrainian).
Yusef IuV. Teoretychni zasady formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Theoretical principles of forming the communicative competence of future physicians]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka. 2013;3:187-94. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 A. A. Mikheev, M. P. Timofiieva
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).