Соціально-психологічна адаптація студентів 3-го курсу медичних факультетів

Автор(и)

  • A. A. Mikheev
  • M. P. Timofiieva

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXI.1.81.2017.18

Ключові слова:

соціалізація, адаптація, комунікативність, студенти, навчання

Анотація

У статті висвітлено результати вивчення найважливіших показників, що характеризують соціально-психологічну адаптацію студентів медичних факультетів ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» за впливу процесу навчання на 3-му курсі. Встановлено, що для більшості опитаних студентів характерним є суттєве зниження основних показників соціально-психологічної адаптації: низька опірність до фізичних та психічних навантажень, ускладнений перебіг пристосувань зі зниженням рівня комунікативності та підвищеною конфліктністю, проте без ознак агресивності.

Посилання

Zmanovskaya EV. Strukturno-dinamicheskaya kontseptsiya deviantnogo povedeniya [Structural-dynamic concept of deviant behavior]. Vestn. TGPU. 2013;5:189-95. (in Russian).

Karpenko YuD. Dinamika funktsional'nogo sostoyaniya i adaptatsionnykh protsessov u studentov [Dynamics of the functional state and adaptation processes in students]. Gigiena i san. 2012;4:61-3. (in Russian).

Kolomiets OI. Teoretiko-metodologicheskie aspekty voprosa adaptatsii studentov k obrazovatel'nomu protsessu [Theoretical and methodological aspects of the issue of students' adaptation to the educational process]. Uchenye zapiski universiteta im. P.F. Lesgafta. 2013;6:68-72. (in Russian).

Kostina LA, Milyaeva LM. Sotsial'no-psikhologicheskaya adaptatsiya studentov k obucheniyu v meditsinskom vuze [Socio-psychological adaptation of students to study at a medical school]. Fundament. Issled. 2014;11-2:433-37. (in Russian).

Levina ID. Sotsializatsiya i vospitanie studentov v sisteme professional'nogo obrazovaniya [Socialization and education of students in vocational education system]. Sred. profes. obrazov. 2014;1:6-9. (in Russian).

Maklakova AG, Chermyanina SV, Raygorodskiy DYa, editors. Mnogourovnevyy lichnostnyy oprosnik «Adaptivnost'» (MLO-AM) [Multi-level personal questionnaire "Adaptability" (MLO-AM)]. Pract. psychodiagnostics. Samara; 2001. 549-58 p. (in Russian).

Myronchuk NM. Osoblyvosti adaptatsii studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv do zminenykh umov zhyttiediial'nosti [Features of Adaptation of Students of Higher Educational Institutions to Changed Living Conditions]. New Learning Technologies. Kyiv; 2013. 79. 82-5. (in Ukrainian).

Mostova IV. Adaptatsiine vkhodzhennia studentiv u navchal'nu diial'nist' [Adaptive entry of students into educational activities]. Visn. Kyiv. nats. torhiv.-ekonom. un-tu. 2012;4:129-38. (in Ukrainian).

Nikolaienko SI, Nikolaienko OS. Formuvannia sotsial'no-psykholohichnoi adaptyvnosti studentiv pid chas navchannia u vyschomu navchal'nomu zakladi yak psykholoho-pedahohichna problema [Formation of socio-psychological adaptability of students during studying at a higher educational institution as a psychological and pedagogical problem]. Svitohliad – Filosofiia – Relihiia. 2013;4:64-72. (in Ukrainian).

Pershyna AV. Psykholohichni chynnyky adaptatsii studentiv do navchannia u VNZ [Psychological factors of adaptation of students to study at higher educational establishments]. Mizhnar. nauk. forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment. 2011;5:124-35. (in Ukrainian).

Raicheva TD. Adaptatsiia studentiv do navchal'noi diial'nosti [Adapting Students to Educational Activities]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. 2012;12:135-38. (in Ukrainian).

Yusef IuV. Teoretychni zasady formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Theoretical principles of forming the communicative competence of future physicians]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka. 2013;3:187-94. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-23

Номер

Розділ

ОРИГІНАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ