Сучасні інноваційні технології 3-D моделювання та шляхи оптимізації навчання лікарів-інтернів основам черезкісткового остеосинтезу
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXI.1.81.2017.51Ключові слова:
вивчення основ черезкісткового остеосинтезу, інтерактивні методи, 3-D моделювання, засвоєння практичних навичокАнотація
У роботі представлені сучасні тенденції та особливості інноваційних технологій 3-D моделювання та інтерактивні методи навчання основ черезкісткового остеосинтезу лікарів-інтернів зі спеціальності «Ортопедія і травматологія». У програмі Autodesk Inventor 11 створено імітаційні комп’ютерні тривимірні моделі систем «гомілка – апарат зовнішньої фіксації». Особливістю розроблених моделей є можливість візуалізації м’якотканинних структур сегмента, що наближує умови навчання до реальних та забезпечує можливість проведення передопераційного планування остеосинтезу. Використання методу 3-D моделювання під час навчального процесу забезпечує підвищення ефективності засвоєння умінь, навичок та фахових маніпуляцій в оволодінні методом черезкісткового остеосинтезу, зокрема сприяє розвитку клінічного мислення, допомагає в прийнятті правильного рішення щодо обрання найбільш раціонального, для кожного конкретного клінічного випадку, типу та компонування апарата зовнішньої фіксації.
Посилання
Dychkivs'ka IM. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv: Akademvydav; 2004. 352 p. (in Ukrainian).
Erimbetova S, Madzhuga AG, Akhmetzhan B. Ispol'zovanie interaktivnykh tekhnologiy obucheniya v protsesse tvorcheskogo razvitiya uchashchegosya [Use of interactive learning technologies in the creative development of students]. Vestn. vys. shk. «Al'ma-Mater». 2003;11:48-2. (in Russian).
Koval'chuk LIa. Novitni shliakhy vdoskonalennia pidhotovky fakhivtsiv u Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I.Ia. Horbachevs'koho [New ways of improving the training of specialists at Ternopil State Medical University named after I.Ya. Gorbachevsky]. Med. osvita. 2010;2:27-30. (in Ukrainian).
Kontsevich VG. Tverdotel'noe modelirovanie v Autodesk Inventor [Solid modeling in Autodesk Inventor]. Kiev, Moskow: Dia-SoftYuP; DMK Press; 2008. 672 p. (in Russian).
Krasnoperov SV. Samouchitel' Autodesk Inventor [Autodesk Inventor Autodesk Inventor]. SPb.: BKhV-Peterburg; 2008. 576 p. (in Russian).
Hutsuliak VI. Universal'nyi aparat dlia cherezkistkovoho osteosyntezu [Universal apparatus for percutaneous osteosynthesis]. Patent of Ukraine 99872. 2012.10.10. (in Ukrainian).
Pometun OI, Pyrozhenko AV, editors. Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: naukovo-metodychnyi posibnyk [Modern lesson. Interactive learning technologies: a scientific and methodological manual]. Kyiv: A.S.K.; 2004. 8-24 p. (in Ukrainian).
Shevchuk P, Fenrykh P. Interaktyvni metody navchannia [Interactive teaching methods]. Schetsin: WSAP; 2005. 7-23 p. (in Ukrainian).
Dent JR, Harden RM. A practical guide for medical teachers. Churchill Livengstore Elsevier: Edinburgh, London, New York, Oxford, Philadelphia, St. Louis, Sydney, Toronto; 2009. 435 p.
Solomon P. Student perspectives on patient educators as facilitators of interprofessional education. Med.Teacher. 2011;33(10):851-53.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 V. I. Hutsuliak, R. D. Borodaikevych, A. I. Hutsuliak
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).