Сучасні інноваційні технології 3-D моделювання та шляхи оптимізації навчання лікарів-інтернів основам черезкісткового остеосинтезу

Автор(и)

  • V. I. Hutsuliak
  • R. D. Borodaikevych
  • A. I. Hutsuliak

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXI.1.81.2017.51

Ключові слова:

вивчення основ черезкісткового остеосинтезу, інтерактивні методи, 3-D моделювання, засвоєння практичних навичок

Анотація

У роботі представлені сучасні тенденції та особливості інноваційних технологій 3-D моделювання та інтерактивні методи навчання основ черезкісткового остеосинтезу лікарів-інтернів зі спеціальності «Ортопедія і травматологія». У програмі Autodesk Inventor 11 створено імітаційні комп’ютерні тривимірні моделі систем «гомілка – апарат зовнішньої фіксації». Особливістю розроблених моделей є можливість візуалізації м’якотканинних структур сегмента, що наближує умови навчання до реальних та забезпечує можливість проведення передопераційного планування остеосинтезу. Використання методу 3-D моделювання під час навчального процесу забезпечує підвищення ефективності засвоєння умінь, навичок та фахових маніпуляцій в оволодінні методом черезкісткового остеосинтезу, зокрема сприяє розвитку клінічного мислення, допомагає в прийнятті правильного рішення щодо обрання найбільш раціонального, для кожного конкретного клінічного випадку, типу та компонування апарата зовнішньої фіксації.

Посилання

Dychkivs'ka IM. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv: Akademvydav; 2004. 352 p. (in Ukrainian).

Erimbetova S, Madzhuga AG, Akhmetzhan B. Ispol'zovanie interaktivnykh tekhnologiy obucheniya v protsesse tvorcheskogo razvitiya uchashchegosya [Use of interactive learning technologies in the creative development of students]. Vestn. vys. shk. «Al'ma-Mater». 2003;11:48-2. (in Russian).

Koval'chuk LIa. Novitni shliakhy vdoskonalennia pidhotovky fakhivtsiv u Ternopil's'komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I.Ia. Horbachevs'koho [New ways of improving the training of specialists at Ternopil State Medical University named after I.Ya. Gorbachevsky]. Med. osvita. 2010;2:27-30. (in Ukrainian).

Kontsevich VG. Tverdotel'noe modelirovanie v Autodesk Inventor [Solid modeling in Autodesk Inventor]. Kiev, Moskow: Dia-SoftYuP; DMK Press; 2008. 672 p. (in Russian).

Krasnoperov SV. Samouchitel' Autodesk Inventor [Autodesk Inventor Autodesk Inventor]. SPb.: BKhV-Peterburg; 2008. 576 p. (in Russian).

Hutsuliak VI. Universal'nyi aparat dlia cherezkistkovoho osteosyntezu [Universal apparatus for percutaneous osteosynthesis]. Patent of Ukraine 99872. 2012.10.10. (in Ukrainian).

Pometun OI, Pyrozhenko AV, editors. Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: naukovo-metodychnyi posibnyk [Modern lesson. Interactive learning technologies: a scientific and methodological manual]. Kyiv: A.S.K.; 2004. 8-24 p. (in Ukrainian).

Shevchuk P, Fenrykh P. Interaktyvni metody navchannia [Interactive teaching methods]. Schetsin: WSAP; 2005. 7-23 p. (in Ukrainian).

Dent JR, Harden RM. A practical guide for medical teachers. Churchill Livengstore Elsevier: Edinburgh, London, New York, Oxford, Philadelphia, St. Louis, Sydney, Toronto; 2009. 435 p.

Solomon P. Student perspectives on patient educators as facilitators of interprofessional education. Med.Teacher. 2011;33(10):851-53.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-23

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ