Освітні інновації в медицині: семінари-дебати та лекції-дебати

Автор(и)

  • D. V. Shorikova
  • V. M. Khodorovskyi
  • Y. I. Shorikov
  • O. S. Khukhlina
  • K. I. Yakovets

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXII.4.88.2018.105

Ключові слова:

технології навчання, інновації, лекції-дебати, семінари-дебати

Анотація

Мета роботи — розглянути методологію проведення семінарів‑дебатів та лекцій-дебатів у медичних закладах вищої освіти.
Матеріал і методи. Використовувались методи семантичного оцінювання наукової літератури, порівняння, системного та структурно-логічного аналізу.
Результати дослідження. На основі аналізу порівняння, системного та структурно-логічного аналізу напрямків педагогічної освіти в ХХІ ст. встановлено, що форма подання матеріалу у вигляді дебатів є високоефективною. Розглянуто методологію проведення семінарів‑дебатів та лекцій-дебатів у медичному закладі вищої освіти. Виявлено, що дана технологія є високоефективною для медичної освіти. Доведено, що ця педагогічна методика змушує студентів розвиватися, вчитися виступати та переконувати, підвищувати ерудицію. Представлено, що дебати, як освітня технологія, базуються на педагогічних принципах цілісності, універсальності, варіативності, демократизації навчального процесу, особистісної орієнтованості навчання, розвитку самоосвіти. Студенти вчаться аналізувати отриману інформацію, розвивають свій творчий потенціал. Встановлено, що впровадження даної технології в медичних закладах вищої освіти є доцільним та зумовлено вимогами сучасної освіти.

Посилання

Krasnov VV. Kooperatyvne navchannia yak tekhnolohiia formuvannia sotsial'no-osobystisnykh kompetentsii u pidhotovtsi likariv [Co-operative learning as a technology for the formation of social and personal competencies in the training of doctors]. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy. 2013;7:109-15. (in Ukrainian).

Kahlke R, Eva K. Constructing critical thinking in health professional education. Perspect Med Educ. 2018;7(3):156-65. DOI: 10.1007/s40037–018–0415‑z.

Mumtaz S, Latif R. Learning through debate during problem-based learning: an active learning strategy. Adv Physiol Educ. 2017;41(3):390-94. DOI: 10.1152/advan.00157.2016.

Bjegovic-Mikanovic V, Otok R. Preparation of European Public Health Professionals in the Twenty-first Century. Front Public Health. 2017;5:18. DOI: 10.3389/fpubh.2017.00018. eCollection 2017.

Woods TM, Acosta WR, Chung EP, Cox AG, Garcia GA, Klucken JR, et al. Academic Freedom Should Be Redefined: Point and Counterpoint. Am J Pharm Educ. 2016;80(9):146. DOI: 10.5688/ajpe809146.

Voronenko YuV, Tolstanov OK, Krasnov VV. Zabezpechennia yakosti u systemi bezperervnoho profesiinoho rozvytku fakhivtsiv u sferi okhorony zdorov’ia [Quality assurance in the system of continuous professional development of specialists in the field of health care]. Medychna osvita. 2018;2:47-9. (in Ukrainian).

Royal KD, Rinaldo J. There's education, and then there's education in medicine. J Adv Med Educ Prof. 2016;4(3):150-4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-30

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ