Сучасні особливості підготовки та викладання циклу «неврологія» у лікарів-інтернів зі спеціальності «Загальна практика – сімейна медицина»

Автор(и)

  • R. V. Svistilnik
  • O. O. Gordiichuk
  • G. S. Moskovko
  • A. G. Korneichuk

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.3.91.2019.79

Ключові слова:

неврологія, загальна практика-сімейна медицина, навчальний процес, інтерни

Анотація

Мета роботи — проаналізувати сучасні особливості викладання курсу неврології в лікарів‑інтернів за фахом «Загальна практика — сімейна медицина» на кафедрі неврології та нейрохірургії факультету післядипломної освіти (ФПО) Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова, визначити проблемні питання і перспективи подальшого розвитку.
Результати. Навчальний процес на кафедрі відбувається згідно з програмою навчання в інтернатурі за спеціальністю «Загальна практика — сімейна медицина», де курсу неврології відведено 72 навчальних години. Для покращення засвоєння матеріалу і якості викладання на кафедрі використовують різноманітні інноваційні інтерактивні методики, а саме: розбір хворого в невеликій групі лікарів‑інтернів (по 2–3 чоловіки), кейс-методику (активного проблемно-ситуаційного аналізу), brainstorming (метод «мозкового штурму») та інші. Найкращим у процесі викладання є поєднання не одної методики, а одночасно декілька, залежно від ситуації. На кафедрі широко використовують сучасні мультимедійні технології та презентації, де лекційний матеріал подається тезисно, наочно і максимально спрощено з акцентом на найбільш необхідну в практичній діяльності інформацію. Використанням на кафедрі новітніх технологій викладання та подання матеріалу сприяє оволодінню всіма необхідними знаннями з неврології в практичній діяльності майбутнього сімейного лікаря та їх використання на користь суспільства.
Висновки. Для якісного педагогічного процесу в системі післядипломної освіти та підвищення його ефективності в сучасних умовах необхідна постійна розробка та впровадження інноваційних методів викладання з використанням світового досвіду. Для покращення засвоєння матеріалу в умовах великого інформаційного навантаження слід використовувати сучасні мультимедійні технології та різноманітні педагогічні методики, які підвищують якість навчального процесу та засвоєнню поданої інформації.

Посилання

Roberts RG, Hunt VR, Kulie TI, Schmidt W, Schirmer JM, Villanueva T, et al. Family medicine training — the international experience. Med J Aust. 2011;194(11):84-7.

Phillips RL, Brungardt S, Lesko SE, Kittle N, Marker JE, Tuggy ML, et al. The Future Role of the Family Physician in the United States: A Rigorous Exercise in Definition. Ann Fam Med. 2014;12(3):250-5. doi: 10.1370/afm.1651.

Skorobogatyy VV. Osobennosti prepodavaniya otorinolaringologii semeynym vracham na vyezdnykh tsiklakh [Features of teaching otorhinolaryngology family doctors on away cycles]. Zhurnal vushnykh, nosovykh i horlovykh khvorob. 2013;2:91-2. (in Russian).

Svyrydova NK, Verner OM, Sulik RV, Kustkova HS. Osoblyvosti navchannia v internaturi z nevrolohii v suchasnykh umovakh [Specifics internship in neurology in modern conditions]. Liky Ukrainy. 2015;1:28-30. (in Ukrainian).

Svyrydova NK, Sulik RV, Sereda VH, Kustkova HS, Ponomarenko YuV. Osnovni vymohy do vykladannia kursu nevrolohii likariam zahal'noi praktyky – simeinoi medytsyny [Basic requirements for teaching a course of neurology to general practitioners practice - family medicine]. Skhidno-Ievropeis'kyi nevrolohichnyi zhurnal. 2015;1:21-4. (in Ukrainian).

Zozulia IS, Volosovets' AO, Zozulia AI, Bobrova VI. Suchasni aspekty vykladannia kursu nevrolohii likariam-internam na kafedri medytsyny nevidkladnykh staniv [Modern aspects of teaching neurology to internists at the Department of Emergency Medicine]. Medychna osvita. 2018;2:118-20. doi 10.11603/me.2414-5998.2018.2.8877. (in Ukrainian).

Orlovs'kyi VF, Bokova SI. Dosvid vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u pidhotovtsi likarivinterniv zi spetsial'nosti «Zahal'na praktyka – simeina medytsyna» [The experience of using interactive methods of training in the training of interns in the specialty "General practice - family medicine"]. Semeynaya meditsina. 2017;3:77-9. (in Ukrainian).

Hryb VA. Suchasni innovatsiini tekhnolohii navchannia tsyklu «nevrolohiia» likariv-interniv zi spetsial'nosti «Zahal'na praktyka – simeina medytsyna» [Modern innovative cycle training technologies "Neurology" of interns in specialty "General practice – family medicine"]. Bukovyns'kyi medychnyi visnyk. 2013;17(2):214-17. (in Ukrainian).

Kuz'mina HP, Azarenko VIe, Kniazeva OV, Vasylenko AM. Aktual'ni problemy vykladannia nervovykh khvorob na tsykli vtorynnoi spetsializatsii «Zahal'na praktyka − simeina medytsyna» [Actually problems of teaching nerve diseases in the cycle of secondary specialization "General Practice - Family Medicine"]. Medychni perspektyvy. 2017;XXII(2.1):102-4. (in Ukrainian).

Khomovs'kyi VV, Osovs'ka NIu, Savits'ka YuV, Yuzvyshyna OV, Mazur YuV. Osoblyvosti pidhotovky likariv-interniv za fakhom «Zahal'na praktyka − simeina medytsyna» na fakul'teti pisliadyplomnoi osvity v umovakh s'ohodennia [Features of the training of interns in the specialty "General practice – family medicine" at the faculty of postgraduate education in the conditions present day]. Bukovyns'kyi medychnyi visnyk. 2018;2:172-77. doi: 10.24061/2413−0737.XXII.2.86.2018.52 (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ