Можливості ідентифікації водія та пасажира в результаті комплексного аналізу травм всередині салону автомобіля класу J при лобовому зіткненні

Автор(и)

  • В. Зозуля канд. мед. наук, начальник Обласного бюро судово-медичної експертизи Житомирської обласної ради, м. Житомир, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXV.4.100.2021.5

Ключові слова:

травма в салоні автомобіля; клас автомобіля; лобове зіткнення

Анотація

Мета роботи – встановити можливості ідентифікації водія та пасажира в результаті комплексного аналізу травм всередині салону автомобіля класу J при лобовому зіткненні.
Матеріал і методи. Проаналізовано 179 дорожньо-транспортних пригод із смертельним наслідком, з яких прицільно розглядали ушкодження водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу J відповідно до Європейської економічної класифікації. Застосовували візуальний огляд та судово-медичну криміналістичну експертизу. Виявлені ушкодження вносили в базу даних Microsoft Access. Статистичний аналіз проводили в програмі Microsoft Excel.
Результати. Аналіз отриманих ушкоджень водієм та пасажиром показав, що на практиці в салоні сучасного автомобіля класу J специфічні ознаки ідентифікації трапляються дуже рідко. Характерними для водія є розриви легень, як результат взаємодії з рульовою колонкою, відповідно переломи ребер справа та зліва, переломи груднини. Розподіл ушкоджень кінцівок відзначався переважанням правобічної орієнтації – внаслідок контакту з центральною консоллю: ушкодження м’яких тканин правої руки та правої ноги. Для пасажирів характерними ушкодження лівобічної локалізації – результат взаємодії з центральною консоллю відповідно спостерігалися: травма голови зліва, розриви селезінки, ушкодження м’яких тканин та кісток зліва.
Висновки. Ідентифікація водія та пасажира вимагає комплексної фіксації та аналізу отриманих ушкоджень. Характерними для водія є розриви легень, як результат взаємодії з рульовою колонкою, відповідно переломи ребер справа та зліва, переломи груднини. Розподіл ушкоджень кінцівок водіїв відзначався переважанням правобічної орієнтації – внаслідок контакту з центральною консоллю: ушкодження м’яких тканин правої руки та правої ноги. Для пасажирів характерними ушкодження лівобічної локалізації – результат взаємодії з центральною консоллю, відповідно спостерігалися: травма голови зліва, розриви селезінки, ушкодження м’яких тканин та кісток зліва.

Посилання

Lam LT. Distractions and the risk of car crash injury: The effect of drivers' age. J Safety Res. 2002;33(3):411-9. DOI: 10.1016/S0022-4375(02)00034-8.

Osman M, Paleti R, Mishra S. Analysis of passenger-car crash injury severity in different work zone configurations. Accid Anal Prev. 2018;111:161-72. DOI: 10.1016/j.aap.2017.11.026.

Sadeghi-Bazargani H, Samadirad B, Shahedifar N, Golestani M. Epidemiology of road traffic injury fatalities among car users; a study based on forensic medicine data in East Azerbaijan of Iran. Bull Emerg Trauma. 2018;6(2):146-54. DOI: 10.29252/beat-060209.

Fernandes FA, de Sousa RJA, Ptak M. Application of numerical methods for accident reconstruction and forensic analysis. In Head Injury Simulation in Road Traffic Accidents. Springer, Cham. 2018. 59-8 p. DOI: 10.1007/978-3-319-89926-8_4.

Li Z, Zhang J, Wang J, Huang P, Zou D, Chen Y. Preliminary study on the mechanisms of ankle injuries under falling and impact conditions based on the THUMS model. Forensic Sciences Research. 2021. 1-10 p. DOI: 10.1080/20961790.2021.1875582.

De Souza MA, Urtiaga GDO, Ferreira RCG, da Silva LM, Umbelino JKG, de Melo FR, et al. Friction ridge analysis in disaster victim identification (DVI): Brazilian case studies. Forensic Sciences Research. 2021. 1-7 p. DOI: 10.1080/20961790.2021.1882745.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Номер

Розділ

ОРИГІНАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ