Можливості ідентифікації водія та пасажира в результаті комплексного аналізу травм всередині салону автомобіля класу J при лобовому зіткненні
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXV.4.100.2021.5Ключові слова:
травма в салоні автомобіля; клас автомобіля; лобове зіткненняАнотація
Мета роботи – встановити можливості ідентифікації водія та пасажира в результаті комплексного аналізу травм всередині салону автомобіля класу J при лобовому зіткненні.
Матеріал і методи. Проаналізовано 179 дорожньо-транспортних пригод із смертельним наслідком, з яких прицільно розглядали ушкодження водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу J відповідно до Європейської економічної класифікації. Застосовували візуальний огляд та судово-медичну криміналістичну експертизу. Виявлені ушкодження вносили в базу даних Microsoft Access. Статистичний аналіз проводили в програмі Microsoft Excel.
Результати. Аналіз отриманих ушкоджень водієм та пасажиром показав, що на практиці в салоні сучасного автомобіля класу J специфічні ознаки ідентифікації трапляються дуже рідко. Характерними для водія є розриви легень, як результат взаємодії з рульовою колонкою, відповідно переломи ребер справа та зліва, переломи груднини. Розподіл ушкоджень кінцівок відзначався переважанням правобічної орієнтації – внаслідок контакту з центральною консоллю: ушкодження м’яких тканин правої руки та правої ноги. Для пасажирів характерними ушкодження лівобічної локалізації – результат взаємодії з центральною консоллю відповідно спостерігалися: травма голови зліва, розриви селезінки, ушкодження м’яких тканин та кісток зліва.
Висновки. Ідентифікація водія та пасажира вимагає комплексної фіксації та аналізу отриманих ушкоджень. Характерними для водія є розриви легень, як результат взаємодії з рульовою колонкою, відповідно переломи ребер справа та зліва, переломи груднини. Розподіл ушкоджень кінцівок водіїв відзначався переважанням правобічної орієнтації – внаслідок контакту з центральною консоллю: ушкодження м’яких тканин правої руки та правої ноги. Для пасажирів характерними ушкодження лівобічної локалізації – результат взаємодії з центральною консоллю, відповідно спостерігалися: травма голови зліва, розриви селезінки, ушкодження м’яких тканин та кісток зліва.
Посилання
Lam LT. Distractions and the risk of car crash injury: The effect of drivers' age. J Safety Res. 2002;33(3):411-9. DOI: 10.1016/S0022-4375(02)00034-8.
Osman M, Paleti R, Mishra S. Analysis of passenger-car crash injury severity in different work zone configurations. Accid Anal Prev. 2018;111:161-72. DOI: 10.1016/j.aap.2017.11.026.
Sadeghi-Bazargani H, Samadirad B, Shahedifar N, Golestani M. Epidemiology of road traffic injury fatalities among car users; a study based on forensic medicine data in East Azerbaijan of Iran. Bull Emerg Trauma. 2018;6(2):146-54. DOI: 10.29252/beat-060209.
Fernandes FA, de Sousa RJA, Ptak M. Application of numerical methods for accident reconstruction and forensic analysis. In Head Injury Simulation in Road Traffic Accidents. Springer, Cham. 2018. 59-8 p. DOI: 10.1007/978-3-319-89926-8_4.
Li Z, Zhang J, Wang J, Huang P, Zou D, Chen Y. Preliminary study on the mechanisms of ankle injuries under falling and impact conditions based on the THUMS model. Forensic Sciences Research. 2021. 1-10 p. DOI: 10.1080/20961790.2021.1875582.
De Souza MA, Urtiaga GDO, Ferreira RCG, da Silva LM, Umbelino JKG, de Melo FR, et al. Friction ridge analysis in disaster victim identification (DVI): Brazilian case studies. Forensic Sciences Research. 2021. 1-7 p. DOI: 10.1080/20961790.2021.1882745.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В. Зозуля
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).