Методологія проведення та критерії оцінювання підсумкового модульного контролю по дитячій терапевтичній стоматології на IV курсі стоматологічного факультету Івано-Франківського національного медичного університету

Автор(и)

  • E. N. Cherepiuk

DOI:

https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIII.3.91.2019.81

Ключові слова:

підсумковий модульний контроль, дитяча терапевтична стоматологія, критерії оцінювання

Анотація

Мета роботи — підвищити ефективність навчального процесу шляхом правильної організації та проведення підсумкового модульного контролю (ПМК) по дитячій терапевтичній стоматології.
Матеріал і методи. Впровадження у навчальний процес методології та засобів проведення підсумкового контролю знань модуля 1 по дитячій терапевтичній стоматології у VII семестрі навчання на кафедрі дитячої стоматології Івано-Франківського національного медичного університету (ІФНМУ).
Результати. У статті висвітлені сучасні підходи до організації проведення та засобів оцінювання ПМК по дитячій терапевтичній стоматології. ПМК модуля 1 складається з двох частин: теоретичної та практичної. Теоретична частина ПМК, у свою чергу, поділяється на комп’ютерне тестування з 60 тестових завдань, усне чи письмове (на розсуд викладача) опитування та вирішення двох ситуаційних задач. З метою оптимізації підготовки студентів стоматологічного факультету до складання ліцензійного іспиту „Крок 2. Стоматологія”, половина тестових завдань вибрана з банку тестів за кілька попередніх років. Усно (письмово) студенти відповідають на три теоретичні питання із переліку питань до ПМК, який складається із трьох розділів. Серед ситуаційних задач, одну із яких студенту необхідно вирішити, є й такі, що входять до банку задач на випускний іспит. Роль другої задачі виконує прицільна внутрішньоротова рентгенограма, яку потрібно інтерпретувати. Практична частина ПМК складається з демонстрації студентом трьох практичних навичок із переліку практичних навичок до ПМК.
Висновки. Отже, правильна організація та проведення підсумкового модульного контролю по дитячій терапевтичній стоматології дозволить підвищити ефективність навчального процесу на стоматологічному факультеті, а впроваження запропонованої методології та критеріїв оцінювання сприятиме підвищенню якості підготовки студентів‑стоматологів до складання ліцензійного іспиту „Крок 2. Стоматологія” та випускного іспиту.

Посилання

Herasemchuk MR. Mistse motyvatsii u protsesi navchannia v osobovo-profesiinomu rozvytku maibutnikh likariv [The place of motivation in the process of training in the professional development of future physicians]. Tavricheskiy mediko-biologicheskiy vestnik. 2013;16(1):62-4. (in Ukrainian).

Boichuk AV, Franchuk AIu, Schadrin VS, Koptiukh VI, Khlibovs'ka OI, Behosh BM, et al. Shliakhy optymizatsii navchal'noho protsesu na kafedri akusherstva i hinekolohii fakul'tetu pisliadyplomnoi osvity [Ways of optimizing the training the process at the department of obstetrics and gynecology faculty postgraduate education]. Medychna osvita. 2010;3:60-6. (in Ukrainian).

Kosenko KM. Metodychni aspekty formuvannia u studenta-stomatoloha praktychnykh navychok ta umin' [Methodological aspects of the formation of a student-dentist practical skills and abilities]. Visnyk stomatolohii. 2009;3:89-90. (in Ukrainian).

Babenko AD. Zastosuvannia interaktyvnoi formy navchannia u vyhliadi metodu kooperatyvnykh hrup pid chas vyvchennia predmeta „ortodontiia” na IV kursi stomatolohichnoho fakul'tetu v ramkakh kredytno-modul'noi systemy [Application of an interactive form of training in the form of a method cooperative groups during the study of the subject "orthodontics" in the IV year Dental Faculty within the framework of the credit-module system]. Arkhiv klinichnoi medytsyny. 2015;2:64-7. (in Ukrainian).

Baida MV. Mozhlyvosti vykorystannia tekhnolohii kooperatyvnoho navchannia v protsesi pidhotovky maibutn'oho vchytelia [Possibilities of using co-operative learning technologies in the process of preparing a future teacher]. Collection of scientific works II International scientific and practical conference "Priority directions preparation of a foreign language teacher in the context of the requirements of the Bologna Process". 2009. 233-35 p. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ