Використання засобів інтерактивних технологій у пізнавальній діяльності студентів при вивченні дисципліни «Медична біологія»
DOI:
https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.28Ключові слова:
інтерактивні методи, пізнавальна діяльність, колективно-групове навчання, професійно-дослідницька діяльністьАнотація
Мета роботи — огляд та вивчення ефективності формування особистісних, професійних якостей, необхідних знань, умінь і навичок у студентів-медиків засобами інтерактивних методик при вивченні дисципліни «Медична біологія».
Матеріал і методи. Впровадження у навчальний процес методів інтерактивного навчання для поглиблення знань, умінь, практичних навичок, професійних орієнтацій та оволодіння навичками навчально-дослідницької діяльності у процесі викладання дисципліни «Медична біологія» на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського.
Результати. У статті розкрито особливості застосування новітніх педагогічних технологій, які забезпечують оптимізацію навчального процесу у вищих медичних закладах освіти. Інтерактивні технології навчання виступають одними з інновацій у галузі освіти, які базуються на особистісно-орієнтованому підході до студентів та спрямованих на розвиток не лише їхньої пізнавальної діяльності, але й на вміння мислити й швидко реагувати, покращуючи комунікаційні навички. Завдяки використанню інтерактивних методів та технологій на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського не лише змінюється роль викладача, а й студент стає повноправним учасником навчально-пізнавального процесу. Коротку характеристику інтерактивних методів проілюстровано конкретними прикладами з досвіду викладання викладачами навчальної дисципліни «Медична біологія».
Висновки. Кожен із методів інтерактивних технологій дієвий та ефективний лише за умови доречного використання. У процесі викладання дисципліни «Медична біологія» зазначені методи дозволяють не лише інтегрувати та поглибити знання першокурсників, але і забезпечують належний рівень засвоєння ними змістових елементів: знань, умінь, професійних орієнтацій, досвіду навчально-дослідницької діяльності тощо. Це сприяє підвищенню якості навчання та не дає можливості нівелювати традиційні засоби навчання, а також визначальну роль викладача в освітньому процесі.
Посилання
Karpets' MV. Interaktyvni tekhnolohii do orhanizatsii praktychnykh zaniat' z dystsypliny «Biolohichna ta bioorhanichna khimiia» [Interactive technologies for the organization of practical classes in the discipline "Biological and Bioorganic Chemistry"]. Visnyk problem biolohii i medytsyny. 2016;4(2):143-6. (in Ukrainian).
Bystrova YuV. Innovatsiini metody navchannia u vyschii shkoli Ukrainy [Innovative teaching methods in higher education in Ukraine]. Pravo ta innovatsiine suspil'stvo. 2015;1:27-33. (in Ukrainian).
Ustymenko YuS. Interaktyvni tekhnolohii yak zasoby pidhotovky studentiv vyschykh medychnykh navchal'nykh zakladiv do profesiinoi vzaiemodii [Interactive technologies as a means of preparing students of higher medical educational institutions for professional interaction]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschii i zahal'noosvitnii shkolakh. 2015;45:505-12. (in Ukrainian).
Koshechko N. Innovatsiini osvitni tekhnolohii navchannia ta vykladannia u vyschii shkoli [Innovative educational technologies of teaching and learning in higher education]. Pedahohika. 2015;1:35-7. (in Ukrainian).
Ohiienko OI, editors. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kiev; 2015. 314 p. (in Ukrainian).
Kobiuk YuM, editors. Pidhotovka maibutn'oho vchytelia do zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii u profesiinii diial'nosti [Preparing future teachers for the use of interactive technologies in professional activities]. Kiev; 2016. 32 p. (in Ukrainian).
Orlyk OV. Keis-metod i osoblyvosti yoho zastosuvannia pry pidhotovtsi fakhivtsiv u VNZ. Teoriia ta metodyka navchannia fundamental'nykh dystsyplin u vyschii shkoli [Case method and features of its application in the training of specialists in higher education. Theory and methods of teaching fundamental disciplines in higher education]. Coll. Science. wash. Krivoy Rog: Vydavnychyi viddil NMetAU; 2012. 128-35 p. (in Ukrainian).
Pishak VP, Zakharchuk OI, Kryvchans'ka MI. Z dosvidu zastosuvannia keis-metodu ta proaktyvnoi prezentatsii pry chytanni lektsiinoho material [From the experience of applying the case method and proactive presentation when reading lecture material]. Medychna osvita. 2013;1:16-20. (in Ukrainian).
Demchyns'kyi OV. Interaktyvni metody vykladannia [Interactive teaching methods]. Practical advice for judges – teachers. Kiev: FOP; 2017. 64 p. (in Ukrainian).
Telemukha SB. Metod proektiv yak novitnia metodyka realizatsii navchal'noho protsesu [The method of projects as the newest technique of realization of educational process]. Visnyk VDNZU «Ukrains'ka medychna stomatolohichna akademiia». 2013;13(1):320-23. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 O. M. Zahrychuk, I. B. Pryvrotska, L. Ya. Fedoniuk
Ця робота ліцензованаІз Зазначенням Авторства 3.0 Міжнародна.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).